Hat japán cég szövetsége a folyadékkristályos képernyőgyártásban
MTI Sajtóadatbank, 2001. február 5. 08:58
Amint azt a Nihon Keidzai Simbun jelentette, a szövetségben a Sharp, a Hitachi, a Toshiba, a NEC, a Matsushita Electric Industrial és a Mitsubishi Electric vesz részt, 50 millió jenes (435 ezer dolláros) alaptőkével hozzák létre és a megállapodás négy évre szól. A hat cég szeretné meghívni soraiba a japán egyetemeket is.
A részvevők új módszereket akarnak kidolgozni a folyadékkristályos képernyőgyártásban, amelyekkel javítható a képminőség és csökkenthető az energiafelhasználás. A lap által felsorolt cégek egyike sem akarta kommentálni az értesülést, de hétfőre összehívott közös sajtóértekezletükön többet mondanak majd.
A folyadékkristályos képernyők piaca gyorsan fejlődik a számítógép-, televízió- és mobiltelefon gyártók részéről fennálló erős kereslet miatt. A szektort főként a dél-koreai cégek uralják.
Kapcsolódó cikkek
- Síkképernyős tévé-üzletágát is eladja a Philips
- Egymás plazma paneljeit kínálja a Matsushita és a Hitachi
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- A Sharp közel 200 millió eurós lengyelországi fejlesztést tervez
- A Toshiba televíziógyárat létesít Lengyelországban
- Jövőre speciális internet tv-készülékek Japánban
- Jó negyedéves eredményekről számolt be a NEC és a Matsushita
- Közös WCDMA mobiltelefonos céget alapít a Matsushita az NEC és a Texas Instruments
- Hitachi-NEC-Toshiba-Sony: veszteségesek a japán elektronikai konszernek
- Közös SED-monitor gyártásba kezd a Toshiba és a Canon