Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
Bejelentették, hogy 2022. február 17-én rendezik meg a Lurdy Házban Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáját. Az Ecommerce Expo 2016 óta a magyar internetes kereskedelem csúcstalálkozójának számít, élvonalbeli előadókkal, jövőt formáló trendekkel, mindenki egy helyen, aki számít a magyar e-kereskedelemben.
Az elmúlt időszakban a pandémia végérvényesen átalakította az e-kereskedelmet. Miközben a piaci szereplők száma megkétszereződött, korábban soha nem látott drágulás lett tapasztalható a hirdetési költségekben. Ez az időszak eddig sosem látott kihívások elé állította még a legjobbakat is.
A vírushelyzet végleg átírta az e-kereskedelem törvényeit
„A tavalyi évben a pandémia miatt el is maradt az esemény, pedig nagy szükség van egy ilyen konferenciára, hiszen az e-kereskedelem volt az egyik olyan iparág, ami a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban” – mondta Guba Vanda, főszervező.
A 2022-es Ecommerce Expón vezető iparági tanácsadók hozzák el a legfrissebb tapasztalataikat arról, hogyan lehet sikeres webáruházat üzemeltetni ezen a megváltozott piacon. 2020-ban 909 milliárd forint volt az hazai e-kereskedelmi forgalom, ez 45 százalékos növekedést jelent. Az esemény főszervezője szerint még ennél is jelentősebb szám, hogy több mint 56 százalékkal nőtt a webshopok száma, ami egyébként is évről évre dinamikusan növekszik.
Egy rendezvény kezdőknek és haladóknak is
„Valamint plusz három év, vagyis ennyit ugrott előre a fejlődésben az e-kereskedelmi szektor alig 12 hónap alatt. Ennek oka, hogy nagyon sok offline bolt volt, akik pont a világjárvány hatására voltak kénytelenek megjelenni az online piacon is. A rendezvény és a különböző előadások nemcsak azoknak szólnak, akik már rendelkeznek webáruházzal, hanem azoknak is, akik most gondolkoznak az induláson. Sőt, akár van már termékük, akár nincs, akkor is hasznos lehet, mert nemcsak arra kaphatnak választ, hogy milyen termékkel érdemes indulni, hanem arra is, hogy ha már van egy termék azt hogyan kell értékesíteni” – árulta el az esemény fontosságáról Guba Vanda.
Szakértők szerint látszik, hogy egyre erősebb a bizalom az emberekben az e-kereskedelem iránt. Már nem tartunk annyira az előre fizetéstől.
Inspiráló előadók sokasága
A februári konferencián több mint 80 kiállító vesz részt, közel 50 előadás lesz meghallgatható, amely olyan inspiráló találkozásokat eredményezhet, amitől egy cég könnyedén szárnyalásnak indulhat.
„Az Ecommerce Expoban az a jó, hogy olyan emberek találkoznak egymással, akik hasonló cipőben járnak. Ráadásul egy napon lehet megismerkedni azokkal, akikkel akár az egész évben üzleti kapcsolatban állhatunk” – tette hozzá a főszervező.
Az előadók között lesznek kereskedők, szakmai szolgáltatók és marketingesek, akik legfrissebb gyakorlati tudásukat osztják meg, többek között: Fürjes Ádám, a Rossmann webshop vezetője, Sárospataki Albert, a Billingo Technologies Zrt. vezérigazgatója, Patai Zoltán, a foodpanda ügyvezetője, Panyi Zsuzsi, a Lokálkosár alapítója vagy Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan felelnek meg az ajánlórendszerek az adatvédelmi jogszabályoknak?
- Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak
- PR ügynökséget választott a Yuspify
- 10 részes ingyenes videósorozat indult e-kereskedőknek
- Magyar webshopok is átvehetik az e-kereskedelmi óriás módszerét!
- Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy friss magyar megoldással
- Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit
- Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének
- Szárnyra kapott a netes vásárlások piaca a járvány hatására
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.