100-ból 96 felhasználót meggyőzött az építőipari digitalizáció sikercége
Jó vagy nagyon jó tapasztalatokról számolt be a PlanRadar építőipari, épületüzemeltetési szoftver felhasználóinak 96 százaléka a bécsi székhelyű cég valamivel több mint 3000 válaszadó bevonásával készített átfogó európai felmérésében.
Az elégedettséget az is jól mutatja, hogy a résztvevők elsöprő többsége, 95 százaléka újabb projektjeiben is szívesen használná a terméket, amely a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át az épületek fenntartásáig biztosítja a folyamatok teljeskörű digitalizációját, amivel minden szakaszban időt és pénzt lehet megtakarítani. A felhasználók a Magyarországon is elérhető szoftver legfontosabb előnyei közül az elképzeléseikhez és elvárásaikhoz igazodó nagyfokú rugalmasságot és a könnyű kezelhetőséget emelték ki.
A megkérdezettek (zömmel kis és középvállalkozások, 18 százalékban ezer főnél többet foglalkoztató nagyvállalatok) 58 százaléka a hagyományos adatgyűjtési és adatfeldolgozási módszerről – toll és ceruza vagy Excel – váltott PlanRadarra, elsősorban azért, hogy a folyamatok digitalizációjával időt és így pénzt takarítson meg. A számítás a felhasználók meghatározó többségénél bevált. A válaszadók 87 százaléka a hibakezelésben, 79 százaléka a feladatok létrehozásában, elosztásában és nyomon követésében, 77 százaléka a helyszíni bejárásoknál és ellenőrzéseknél számolt be jelentős időnyereségről.
A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók kétharmada az eredetileg tervezettnél több területen használja a PlanRadart, vagyis fokozatosan ismeri fel a szoftver alkalmazásával járó sokoldalú előnyöket. Első körben a legtöbben (a felhasználó háromnegyede) a kivitelezési hibák kezelésre vetette be a terméket, amelynek alkalmazását a későbbiekben kiterjesztette egyebek között a projektdokumentációra, a helyszíni ellenőrzésekre, az auditokra és a dokumentumkezelésre is.
Az első magyar tapasztalatok egybecsengenek az európaiakkal. A győri székhelyű TSPC Csoport műszaki ellenőrzési feladatok elvégzésére keresett digitális megoldást a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) csornai központjának építésekor. A feladat elvégzésére fordított idő a korábbiakhoz képest a negyedével csökkent, az ellenőrök és a kivitelezők közötti kommunikáció felgyorsult. Erőteljesen javult, megközelítette a 100 százalékot a kivitelezési hiányosságok felszámolásának hatékonysága. A kedvező tapasztalatok miatt a vállalat azt tervezi, hogy több beruházás ellenőrzésén is beveti a szoftvert, a távolabbi jövőben pedig szeretné más területeken is kihasználni a termékben rejlő további lehetőségeket, legyen szó tervezésről, kivitelezésről vagy éppen az elkészült épületek fenntartásáról, üzemeltetéséről.
„A PlanRadar nemrégiben az osztrák B2B szektor történetének legnagyobb összegű második fordulós tőkebevonási körében 69 millió dollárt gyűjtött össze a befektetőktől, a pénzt nemzetközi terjeszkedésre és fejlesztésre fordítja. Felpörgeti a kutatásfejlesztési beruházásokat, új technológiai központot és önálló termékinnovációs csapatot hoz létre. A célunk az, hogy egy év alatt megháromszorozzuk forgalmunkat, a magyar piacot is beleértve” – mondja Simon Szilárd, a cég magyarországi részlegének vezetője.
A PlanRadar innovatív megoldásait ma már 14 500 megrendelő, és több mint 60 országban 100 ezer iparági szakember használja naponta a projektek hatékonyságának növelésére és a magas színvonalú kivitelezés biztosítására. A koronavírus-járvány miatt számos vállalkozás átalakította az együttműködés és az információmegosztás módját. A már idézett európai felmérésben a válaszadók fele számolt be arról, hogy a PlanRadar komoly segítséget jelentett, mert a szoftver használatának köszönhetően sikerült jelentősen csökkenteni a fertőzés kockázatával járó személyes találkozások számát, valamint javítani az otthoni munkavégzés feltételeit.
Kapcsolódó cikkek
- A Liferay-t választotta partnerének a horvát nemzeti biztosító
- Az Affidea felgyorsítja a digitalizációt
- Innováció az építőipari beruházások tervezésében
- Rekordösszeget adtak össze a befektetők az építőipart forradalmasító sikercégnek
- Hibrid módszer teszi olcsóbbá az ingatlan-adásvételt
- Kiemelkedő digitális biztosító minősítést szerzett az Aegon
- 50 milliós Digitális Felzárkóztatási Alapot indít a Magyar Vöröskereszt és a Telenor
- Digitalizálja repülési dokumentációit a Wizz Air
- A gépjárműgyártásnak igazodnia kell a gyorsan változó és sokszínű hajtáslánc-mixhez
- Szombaton átadták a VISZ oktatási pályázatának díjait
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.