Kiderült, mennyit keres egy marketinges

forrás: Prím Online, 2022. május 17. 13:58

Kreatív, izgalmas, ráadásul jó anyagi lehetőséggel és folyamatos fejlődéssel kecsegtet a marketinges szakma – derül ki egy frissen közzétett kutatásból. A területhez számos különálló munkakör kapcsolódik, a hirdetéskezelőtől a szövegíróig. Ráadásul most azt is megtudhattuk, melyik pozícióban mekkora bevételre számíthatunk.

Habár a marketing még napjainkban is bizonyos értelemben megosztó területnek számít, egyre nagyobb a szükség a marketinges szakemberekre: a cégek számára mérettől függetlenül fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak, jelen legyenek az online térben.

 

“Munkavállalói oldalról pedig az egyik legrugalmasabb, legsokszínűbb területről beszélünk, ahol fejlődési lehetőség és kreatív feladatok várják a szakembereket” – mondja Dallos Zoltán, a DLX MEDIA vezetője, a marketing ügynökség ugyanis most egy kutatással is igazolta a terület népszerűségét.

 

“A marketing izgalmas, kreatív és színes szakma, pontosabban szakmák gyűjteménye, hiszen széles a paletta: aki jól fogalmaz, szövegíróként helyezkedhet el, míg a kiváló szervezőkészséggel ellátott jelentkezők ügyfélmenedzserként, a vizuális tartalmak iránt fogékony emberek pedig videósként, grafikusként találhatják meg a hivatásukat” – teszi hozzá.

 

Dallos Zoltán

 

Milyen marketinges munkakörökbe jelentkeznek a legtöbben?

Mint az a nem reprezentatív kutatásból kiderül, a legnépszerűbb munkakör a kreatív tartalmakat előállító szövegíróé. Nem sokkal marad el mögötte az ügyfél- vagy projektmenedzser, aki jellemzően az ügyfelekkel való egyeztetési, kapcsolattartási feladatokat végzi. A rangsorban harmadik a marketing asszisztens, míg ezt a pozíciót a videóvágó, a hirdetéskezelő, valamint a közösségi média menedzser követi.

 

A szövegíró munkakör legnagyobb vonzereje a rugalmasság: nincs hozzá szükség más eszközre, mint egy laptopra, és a lehető legkönnyebben végezhető távmunkában is. A főállásra jelentkezők átlagos nettó havi bérigénye 285 ezer forint volt.

 

A főként koordinációval, kapcsolattartással foglalkozó ügyfélmenedzser pozícióba már kifejezetten jó szervezőkészséggel rendelkező embereket keresnek, akiknek jellemzően 10-15 ügyféllel kell tartaniuk a kapcsolatot. A bérigények átlagosan havi nettó 341 ezer forinttól egyes esetekben akár 500 ezer forintig is felkúsztak.

 

A kutatással, adatgyűjtéssel, dokumentumkezeléssel foglalkozó marketingasszisztensek bérigénye 236 ezer forint volt havonta, ezért cserébe ők leginkább főállást, biztonságot, stabil munkakört kerestek.

 

 

Online is számos tanfolyam közül válogathatunk

De vajon mi motiválja igazán a munkavállalókat a fizetésen túl? A DLX Media többek közt ezt a kérdést is feltette annak a nem kevesebb, mint 500 főnek, akik 2020 és 2022 között jelentkeztek hozzájuk.

 

Mint kiderült, a pályázókat az anyagiak mellett a jó csapat és a tanulási lehetőség motiválta, hogy továbbképezzék magukat. Fontos szempont volt ugyanakkor a távmunka lehetősége is, ami földrajzi távolságtól független lehetőségeket nyithat.

 

“A rugalmasságból adódóan annak is érdemes marketinget tanulnia, aki akár pályaváltóként, vagy csak mellékállásban ismerkedne ezzel a területtel. Ma már szerencsére online is számos képzés közül válogathat, például a TanfolyamOKJ.hu weboldalon, akinek a marketing felkeltette az érdeklődését, a videókészítéstől a Facebook és Instagram alapok minikurzusig.”

 

Aki szélesebb körű marketing ismereteket szeretne elsajátítani, annak érdemes elvégeznie az átfogó online marketing tanfolyamot. A képzés során a résztvevők többek között megismerik a Facebook és Google Ads hirdetési lehetőségeit, megtanulják, hogyan készítsenek Instagram kampányokat, elsajátítják a Google Analytics használatát, és belekóstolnak a keresőoptimalizálás (SEO) rejtelmeibe is.

 

“Ahogy a kutatásból is látszik, a marketinges munkakörökben népszerű, hogy a jelentkezők egy része vállalkozóként vállal megbízásokat, éppen ezért nagy segítség lehet számukra a Vállalkozás indítás minitréning is” – zárja Dallos Zoltán.

Kulcsszavak: marketing DLX MEDIA

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone

A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.

2024. december 18. 16:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14