Kiderült, mennyit keres egy marketinges
Kreatív, izgalmas, ráadásul jó anyagi lehetőséggel és folyamatos fejlődéssel kecsegtet a marketinges szakma – derül ki egy frissen közzétett kutatásból. A területhez számos különálló munkakör kapcsolódik, a hirdetéskezelőtől a szövegíróig. Ráadásul most azt is megtudhattuk, melyik pozícióban mekkora bevételre számíthatunk.
Habár a marketing még napjainkban is bizonyos értelemben megosztó területnek számít, egyre nagyobb a szükség a marketinges szakemberekre: a cégek számára mérettől függetlenül fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak, jelen legyenek az online térben.
“Munkavállalói oldalról pedig az egyik legrugalmasabb, legsokszínűbb területről beszélünk, ahol fejlődési lehetőség és kreatív feladatok várják a szakembereket” – mondja Dallos Zoltán, a DLX MEDIA vezetője, a marketing ügynökség ugyanis most egy kutatással is igazolta a terület népszerűségét.
“A marketing izgalmas, kreatív és színes szakma, pontosabban szakmák gyűjteménye, hiszen széles a paletta: aki jól fogalmaz, szövegíróként helyezkedhet el, míg a kiváló szervezőkészséggel ellátott jelentkezők ügyfélmenedzserként, a vizuális tartalmak iránt fogékony emberek pedig videósként, grafikusként találhatják meg a hivatásukat” – teszi hozzá.
Milyen marketinges munkakörökbe jelentkeznek a legtöbben?
Mint az a nem reprezentatív kutatásból kiderül, a legnépszerűbb munkakör a kreatív tartalmakat előállító szövegíróé. Nem sokkal marad el mögötte az ügyfél- vagy projektmenedzser, aki jellemzően az ügyfelekkel való egyeztetési, kapcsolattartási feladatokat végzi. A rangsorban harmadik a marketing asszisztens, míg ezt a pozíciót a videóvágó, a hirdetéskezelő, valamint a közösségi média menedzser követi.
A szövegíró munkakör legnagyobb vonzereje a rugalmasság: nincs hozzá szükség más eszközre, mint egy laptopra, és a lehető legkönnyebben végezhető távmunkában is. A főállásra jelentkezők átlagos nettó havi bérigénye 285 ezer forint volt.
A főként koordinációval, kapcsolattartással foglalkozó ügyfélmenedzser pozícióba már kifejezetten jó szervezőkészséggel rendelkező embereket keresnek, akiknek jellemzően 10-15 ügyféllel kell tartaniuk a kapcsolatot. A bérigények átlagosan havi nettó 341 ezer forinttól egyes esetekben akár 500 ezer forintig is felkúsztak.
A kutatással, adatgyűjtéssel, dokumentumkezeléssel foglalkozó marketingasszisztensek bérigénye 236 ezer forint volt havonta, ezért cserébe ők leginkább főállást, biztonságot, stabil munkakört kerestek.
Online is számos tanfolyam közül válogathatunk
De vajon mi motiválja igazán a munkavállalókat a fizetésen túl? A DLX Media többek közt ezt a kérdést is feltette annak a nem kevesebb, mint 500 főnek, akik 2020 és 2022 között jelentkeztek hozzájuk.
Mint kiderült, a pályázókat az anyagiak mellett a jó csapat és a tanulási lehetőség motiválta, hogy továbbképezzék magukat. Fontos szempont volt ugyanakkor a távmunka lehetősége is, ami földrajzi távolságtól független lehetőségeket nyithat.
“A rugalmasságból adódóan annak is érdemes marketinget tanulnia, aki akár pályaváltóként, vagy csak mellékállásban ismerkedne ezzel a területtel. Ma már szerencsére online is számos képzés közül válogathat, például a TanfolyamOKJ.hu weboldalon, akinek a marketing felkeltette az érdeklődését, a videókészítéstől a Facebook és Instagram alapok minikurzusig.”
Aki szélesebb körű marketing ismereteket szeretne elsajátítani, annak érdemes elvégeznie az átfogó online marketing tanfolyamot. A képzés során a résztvevők többek között megismerik a Facebook és Google Ads hirdetési lehetőségeit, megtanulják, hogyan készítsenek Instagram kampányokat, elsajátítják a Google Analytics használatát, és belekóstolnak a keresőoptimalizálás (SEO) rejtelmeibe is.
“Ahogy a kutatásból is látszik, a marketinges munkakörökben népszerű, hogy a jelentkezők egy része vállalkozóként vállal megbízásokat, éppen ezért nagy segítség lehet számukra a Vállalkozás indítás minitréning is” – zárja Dallos Zoltán.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többet költünk a TikTokon
- A beszerzési marketing mentheti meg a cégeket a válságban
- Hogyan segítenek a videók a munkáltatói márkaépítésben?
- A marketing szakmának a háború olyan, mint a pandémia
- Kitörési pont lehet az ismertség- és márkaépítés azoknak, akik ezt felismerik
- Hogyan marketingezzünk a választási kampány idején?
- Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys
- Jövőre eltörlik a sütiket, új megoldások után kell nézni
- A nők valódi vágyait semmibe veszik a reklámok
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.