Interjú a Magyar E-sport Válogatott tagjával
Fantasztikus játékkal Varga „BendeJuice” Bendegúz vívta ki az első helyet júniusban az eFootball 2022-es nemzeti válogatóversenyének nagydöntőjén a budapesti PlayIT Show-n, így ő képviselheti hazánkat a közelgő szeptemberi Európa-bajnokságon Montenegróban. Ennek apropóján beszélgettünk a TrollFoci-Hálószaggató Esport csapat 20 éves kiválóságával, aki nem csupán a virtuális térben, de a való életben is aktív résztvevője a labdarúgásnak: profi pályafutását követően jelenleg futballedzőnek tanul.
Mindenekelőtt gratulálunk a győzelmedhez, amelynek révén a Magyar E-sport Válogatott tagja lettél. Milyen elvárásokkal indultál a megmérettetésen?
Köszönöm szépen! Megmondom őszintén, nem számítottam erre az eredményre. Természetesen minden tornán úgy indulok el, hogy nyerni szeretnék, de most próbáltam a realitás talaján maradni. Korábban ugyanis jobbára a FIFA-játékban versenyeztem, illetve a riválisaimnál kevesebbet játszottam a futballszimulátor 2022-es kiadásával, így nem a győzelmet tűztem ki célul. De nagyon örülök, hogy sikerült!
Kérlek, meséld el azok kedvéért, akik kevésbé jártasak az e-foci világában, hogy mi a különbség a két játék között.
Az eFootball egyéni játék, tehát valamennyi pályán lévő karaktert egy játékos irányítja, míg a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevével fémjelzett játékban elsősorban csapatban, 11 a 11 ellen játszunk, akárcsak a rendes fociban, tehát a hagyományos posztokon, ahol mindenkinek megvan a saját karaktere. Persze ez utóbbiban is küzdhetünk egy az egy elleni felállásban – ebben a játékmódban is indulok viadalokon, és az elért eredményeim miatt éppen idén szerződtetett 1v1-es játékosként is a TrollFoci-Hálószaggató Esport. Tulajdonképpen az ott eddig szerzett ismereteimet ültettem át az eFootballba, nem volt ismeretlen tehát számomra, hogy én „vezessek” egy egész csapatot. A júniusi nagydöntőben a Manchester Uniteddel léptem pályára, mivel az a kedvencem, és a kedvenc focistám, Cristiano Ronaldo is ott játszik jelenleg.
Nyolcadik kiemeltként jutottál be az eFootball nemzeti válogatóversenyének a fináléjába, mondhatni az „utolsó” helyről sikerült kivívnod a győzelmet. Melyik összecsapás állított a legnagyobb kihívás elé?
Valamennyi mérkőzés igen szoros volt, hiszen kiváló játékosok ellen kellett bizonyítanom. Kezdetként mindjárt a nemzeti válogatott tavalyi tagjával, az első helyen kiemelt Cujóval (Keresztes Hunor) szemben, aki ugyancsak a TrollFoci-Hálószaggató Esport versenyzője. Már az első meccsen nagyon magasra tette a lécet, hiszen a 92. percben kiegyenlített, majd a 121. percben a győztes találatot is megszerezte, a következő két találkozónkat azonban már sikerült megnyernem. Nagy kihívást jelentett a második kör is, ahol Majorosi Chrisszel, az MTK e-sportolójával játszottam, de a felsőházi döntő meccsei voltak a legnehezebbek. Tibikunnal ugyanis végig igen nagy presztízscsatát vívtunk: az első mérkőzésünkön például hátrányból fordított, a harmadik során pedig csak a 120. percben tudtam egyenlíteni, és végül büntetőpárbajban sikerült fölé kerekednem. Szerencsére mindvégig jól tudtam koncentrálni, így a fináléban, a szintén az MTK színeiben induló GodorDonat ellen is. Az első mérkőzésünket éppen Ronaldo góljával nyertem meg, a 90. percben, míg a végső összecsapásunkat szintén büntetőkkel.
Több mint hatéves e-sport-tapasztalattal rendelkezel, de nem csupán rajongója, hanem aktív résztvevője is vagy a labdarúgásnak. Tavaly mondtál búcsút profi pályafutásodnak, amelynek folyamán például kétszer is dobogóra állhattál a BVSC-Zugló ifjúsági csapatával a másodosztályban, azután az Ikarus BSE színeiben a BLSZ I. osztályában is bemutatkoztál, majd az egyetem mellett döntöttél, ahol futballedzőnek tanulsz. Miért választottad ezt a hivatást?
Azért szeretnék futballedző lenni, mert Édesapám is az. Igazából a focipályára születtem, és négyéves koromban olyannyira beleszerettem, hogy azóta a foci az életem, és részben ezért kezdtem el a virtuális térben is ezzel játszani. A sportolás és a játék szerintem remek összhangban vannak egymással, nagyon jó dolognak tartom például, hogy a virtuálisan elsajátított cseleket megpróbálhatod a való életben is megcsinálni, és ez fordítva is igaz. Én egyébként azt valósítom meg a FIFA-játékban, amit a profi pályafutásom során nem tudtam: ott belső védőként játszottam, mivel mindig is magasabb voltam a kortársaimnál, tehát „lassabb”, „nagydarab” gyereknek számítottam, itt viszont a jobb szélső posztján azt élem ki, hogy alacsony vagyok, és nagyon fürge. E-sportolóként nagyon pozitív és élménydús időszaknak bizonyult számomra az elmúlt év, hiszen a FIFA22-ben egyéniben a 4. helyet szereztem meg az őszi K&H E-kupán, majd miután a Magyar E-sport Válogatott tagja lettem, a TrollFocival megnyertük a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tizenharmadik szezonját.
A közelgő Európa-bajnokság egyúttal a decemberi 14. IESF Világbajnokság kvalifikációs selejtezője is lesz. Hogyan készülsz a megmérettetésre?
Naponta körülbelül 5-6 órát gyakorolok a játékkal. Minderre azért nyílik lehetőségem, mert mind a Magyar E-sport Szövetségtől, a HUNESZ-től, mind a csapatomtól minden támogatást megkapok, hogy a lehető legjobban sikerüljön a felkészülésem, ami most a legfontosabb az életemben. Nagyon hálás vagyok nekik ezért, ahogy Cujónak is, aki szintén nagyon sokat segít nekem ebben.
Kapcsolódó cikkek
- Milliók e-sportból – csak a legelszántabbaknak!
- Szenzációs magyar siker a Sim Racing World Cup európai selejtezőjén
- E-sport siker Bakuban
- Miért alureprezentáltak a nők az e-sportban?
- Elindult a harmadik K&H Junior Rocket Kupa
- Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Hétezer dollárt játszott össze egy háromtagú magyar csapat
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
- Több mint 70 000-en voltak kíváncsiak a K&H Egyetemi E-sport Kupa mérkőzéseire
- Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású e-sport verseny
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.