Digitális szállítólevéllel és újrahasznosított csomagolóanyagokkal vált zöldre a SPAR Online shop
Éves szinten várhatóan 3 tonna papírt takarít majd meg a SPAR azzal, hogy az online shopos vásárlások esetében csak digitális szállítólevelet állít ki. A másik újdonság, hogy a futárok ezentúl visszaveszik a korábbi kiszállításokkor használt papírcsomagolást, amit szelektíven hasznosít az üzletlánc.
A SPAR online értékesítési csatornáján keresztül átlagosan napi több száz rendelés érkezik, amihez eddig nyomtatott szállítóleveleket állított ki a vállalat. Ez éves szinten több mint 3 tonnányi mennyiséget jelentett, ami jellemzően a kukákban, jó esetben pedig a szelektív gyűjtőkben végezte. A hazai áruházlánc számos környezettudatos intézkedést hozott az elmúlt években. Ezek sorába illeszkedik az új kezdeményezés, miszerint mostantól már csak digitális szállítólevelet készít a rendelésekhez, ez az online shopban a „Rendeléseim” menüpontban érhető el, illetve a vásárlást visszaigazoló e-mailben, csatolmányként kapják meg a vásárlók.
A papírhulladékok további csökkentése érdekében egy másik újítást is bevezet a SPAR: az online rendelések kézbesítésekor a vásárlók az előző rendelésekből megmaradt, felhalmozódott online shopos papírzacskókat átadhatják a futároknak. A használt papírzacskók a visszagyűjtésnek köszönhetőn így biztosan szelektív hulladékfeldolgozóba kerülnek.
A vásárlók tehát annak tudatában rendelhetnek ezentúl a SPAR Online shopban, hogy nem kapnak feleslegesen papír alapú dokumentumokat, illetve a szállításkor használt papír csomagolóanyagokat a következő alkalommal visszaadhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
- Ne legyünk csaló webshopok áldozatai
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
- Már nem éri meg külföldről rendelni, felpörögnek a magyar webshopok
- Újra keresik az év webshopjait
- A raktár nélküli webshopoké a jövő
- 84 tonnával kevesebb műanyag a SPAR logisztikai központjaiban
- Csehországban és Szlovákiában terjeszkedik a Webshippy
- A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében