Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
A Magyar E-sport Szövetség 2022. november 17-én második alkalommal rendezte meg az Esport1 és az Esportmilla együttműködésével az ESTB – E-sport Tudásbázis című konferenciát, amelynek célja a többi között az e-sportban lévő karrierlehetőségek bemutatása, a magyar e-sport-szervezetek fejlesztése, a hazai és nemzetközi e-sport-közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, külön hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira és előnyeire.
A magyarországi e-sport-szereplők széles körű részvételével lezajlott tanácskozást követően egyúttal ünnepi közgyűlést tartott az idén immár ötéves HUNESZ, amely a Magyar E-sport Válogatottal javában készül a november 30-án kezdődő 14. IeSF Világbajnokságra.
A Fenntartható szakmai fejlődés kérdéskör kerekasztal-beszélgetései elsősorban a Magyar E-sport Szövetség működését, újonnan megalakult szakágait mutatták be, valamint az utánpótlás és a csapatépítés fontosságát hangsúlyozták. Az Üzlet az e-sportban című kétrészes témablokkban egyebek mellett a Magyar E-sport Válogatottat, a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot, a versenyszervezés és a licencszabályok részleteit, az Esport1 kalauzolásában az élő közvetítések világát, valamint a Szerencsejáték Zrt. és a K&H Csoport – a HUNESZ legnagyobb stratégiai partnereinek a hazai e-sport támogatásában nyújtott aktív szerepvállalását, illetve annak mozgatórugóit ismerhették meg bővebben a résztvevők. A negyedik, Edukáció címet viselő zárószekcióban pedig az e-sporttal összefüggő egyetemi kurzusok, a mind a társadalmi integrációt, mind a szervezeteket egyaránt fejlesztő oktatási megoldások és a szakemberek utánpótlás-képzése álltak a fókuszban.
„A szimbolikus helyszínen, a Magyar Sport Házában lebonyolított rendezvényen lehetőséget kívántunk biztosítani a valós párbeszédre a HUNESZ-ben is aktív egyesületek, klubok, a tevékenységünk üzleti és versenyszervezési oldalához, valamint edukációs vonalához kapcsolódó tagszervezeteink, a támogatók, a stratégiai partnerek és a szakmai bizottságok, továbbá a szakágaink között. Ezt követően tartottuk meg a Magyar E-sport Szövetség ünnepi közgyűlését abból az alkalomból, hogy 2022-ben immár ötévesek lettünk. Örömmel mondhatom el, hogy igen tevékeny időszakot tudhatunk magunk mögött, hiszen számos jelentős eredményt értünk el ezen esztendők során. A 2018 óta sikeresen működő nemzeti bajnokságon túlmenően két éve életre hívtuk a Magyar E-sport Válogatottat, 2019-ben megalakítottuk a V4 E-sport Koalíciót, és 2020-ban csatlakoztunk az Európai, valamint a Nemzetközi E-sport Szövetséghez. Mindemellett a HUNESZ edukációs programjait is elindítottuk, ennek keretében valósul, illetve valósult meg az E-sport Tudásbázis című konferenciánk is. És folyamatosan dolgozunk a szakági rendszer kiépítésén is: tavaly alakult meg a Szimulátorsport-, illetve a Digitális Sport, míg az idei évben a Sportszimulációs, valamint az E-gaming Akciójáték Szakágunk, és folyamatban van a Para-e-sport, továbbá az E-gaming MOBA- és stratégiai játékok Szakágunk létrehozása is” – hangsúlyozta Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
Kiemelte, a Magyar E-sport Válogatott kiváló helyezéseket ért el a nemzetközi megmérettetéseken. A Dota 2-ben induló nemzeti csapatunk 5–6. helyen végzett a 2021-es világbajnokságon, 2022-ben pedig Magyarország valaha volt legjobb e-sport-eredményei születtek, hiszen előbb két Európa-, majd egy világbajnoki bronzérmet szereztek versenyzőink – Dota 2-ben és Tekken 7-ben, valamint a Sim Racing World Cupon.
Az idei nemzetközi versenyszezon még korántsem ért véget: a Magyar E-sport Válogatott és a HUNESZ javában készül például a 2022. november 30-án kezdődő és december 12-ig tartó 14. IeSF Világbajnokságra, ahol kiválóságaink a Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) és a Tekken 7 platformján versenyeznek majd Balin.
Kapcsolódó cikkek
- A káoszmenedzsment az új normális
- Nagy sikerrel zárult a rangos nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia a Széchenyi-egyetemen
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
- Konferencia az egykori keleti és nyugati blokk tudósait fél évszázada összekötő intézet munkájáról
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- Azt vizsgálják az IVSZ MENTA konferencián, hogyan hat a válság a digitális gazdaságra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.