Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai* szerint idén júliusban a kiskereskedelem forgalmának volumene 7,6 százalékkal csökkent, ezen belül a nem élelmiszer szegmensben valamivel enyhébb, 5,5 százalékos volt a visszaesés az előző év azonos időszakához képest. A GKID piackutató összefoglalója** szerint 2022-ben Magyarországon az online kiskereskedelemi piac 1323 milliárd forintos forgalmat generált, a szektor lendülete azonban az év előrehaladtával folyamatosan csökkent: az első három hónap ugyan 23 százalékos bővüléssel zárult, de a kiemelt időszaknak számító negyedik negyedév növekedése már csak 4 százalékot tett ki. A piac tavaly így összességében 9,9 százalékkal bővült, de a jelentés szerint az infláció mértékét is figyelembe véve ez már csökkenést jelent 2021-hez képest.
Az online áruházak térnyerése ellenére a forgalom nagy részét változatlanul a hagyományos üzletek bonyolítják le, részben azért, mert egyes áruk egyszerűen nem illenek az online boltokba és a vásárlók sem mondanak le a találkozásokról, a személyes élményekről. A Reacty Digital és az olcsobbat.hu közös, a járvány lecsengése után készített felmérésének*** eredménye is azt igazolja, hogy a vásárlók ragaszkodnak a hagyományos üzletekben való vásárláshoz. Bár a korcsoportokban nagy volt a szórás, a megelőző évben online rendelést lebonyolító válaszadók 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, előnyben részesíti a bolti vásárlást, mert élményeket akar szerezni.
A bel-budai MOM Park mellett több más retail ingatlant is üzemeltető ICON szakértői úgy látják, a jövő bevásárlóközpontja akkor lehet sikeres, ha a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltésének központi helyévé válik, a látogatóknak teljeskörű élményt nyújt. Erre kiváló példa a vállalat által üzemeltetett MOM Park, mely egy találkozási pontként funkcionál, ahol az exkluzív márkák sora mellett számos egyedi program, művészeti kiállítás és különböző vásárláshoz kötött tematikus napok várják az új és visszatérő látogatókat, kiemelt figyelmet szentelve a minőségi üzleteknek és szolgáltatásoknak, illetve a kulináris élvezeteknek.
„Egy prémium bevásárlóközpont kezelése önmagában kihívást jelent, különösen egy olyan ikonikus ingatlan esetében, mint a MOM Park. Hisz a háznak ki kell szolgálnia az igényes vásárlóközönség, a sokszor presztízsmárkákat képviselő bérlők és az ő működésüket támogató beszállítók eltérő igényeit. Mindezt állandó magas színvonalon, de az ingatlan műszaki üzemeltetését folyamatosan igazítva a szezonális, promóciós és időjárási ingadozásokhoz. Az összetettebb folyamatok több kommunikációt és odafigyelést kívánnak meg az összes érintett fél részéről. Épp ezért immáron egy éve, jó iparági gyakorlatként a property management feladatok mellett a facility managementet is az ICON csapata látja el, maximalizálva a két terület együttműködéséből fakadó előnyöket. Célunk, hogy a látogatók egy kellemes légkörben a vásárlásra és a szórakozásra koncentrálhassanak, és figyelmüket ne vonja el semmilyen kellemetlenség. Ez pedig egybecseng a bérlői és a tulajdonosi elvárásokkal.” – mondja Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON senior igazgatója, a property management területért felelős vezetője.
Az irodaházak mellett a kereskedelmi ingatlanok üzemeltetésének szakértőjeként az ICON Real Estate Management a MOM Parkon kívül több más retail központot is üzemeltet, ilyen például a belvárosi Zara Ház vagy a Tökölön található Sziget Center. Az ezeknél az épületeknél is alkalmazott minőségi, rugalmas és egyedi igényekre szabott ingatlankezelési megoldások a vásárlókkal közvetlen kapcsolatban álló bérlőkkel szorosan együttműködve hozzájárulnak a kiemelkedő és komplex látogatói élmény megteremtéséhez és a stabil, rendszeresen visszajáró vásárlói bázis felépítéséhez.
________________________
*Forrás: A KSH gyorsjelentése
Kapcsolódó cikkek
- Ilyen lesz az e-kereskedelem jövője
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- Hamarosan többet vásárolunk majd mobilról, mint PC-ről
- Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten
- A biztonságos online vásárlás 5 szabálya
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.