Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
A munkaadók és a munkavállalók között nagy a kontraszt a mesterséges intelligenciához való hozzáállásban, abban viszont mindkét fél egyetért, hogy a munka világában jelenleg a képzés és tanulás területén teremthetne az AI leginkább hozzáadott értéket számukra. Többek között ez is kiderül a Jobsgarden kutatásából, amelyet ötszáz résztvevő válaszai alapján értékeltek munkaadói és munkavállalói oldalról. A kutatásból kiderült, hogy a cégek több mint fele egyáltalán nem használ a HR-ben AI alapú technológiát.
„Magyarország el van maradva a nemzetközi átlagtól, munkaadói és munkavállalói oldalon sem terjedt el még az AI és automatizáció használata a HR területen. A cégek 62 százaléka válaszolta azonban azt, hogy ezzel a kérdéssel foglalkozni fog a közeljövőben. A munkavállalók oldaláról kiderült, hogy nagy részük nem aggódik, hogy az AI elveszi a munkáját, csupán tíz százalékuk válaszolt úgy, hogy tart attól, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti az állását” – mondta el Paulovics Éva, a Jobsgarden ügyvezető igazgatója.
Toborzásban és onboardingban alkalmazzák leginkább
A felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások a HR folyamatok közül a toborzásban és az onboardingban használják leginkább az automatizációt.
„A válaszok alapján a munkakeresők nem igazán használják ki az ebben rejlő lehetőségeket, inkább kisebb részfeladatokhoz használják, mint például a fordítás. Nem ezzel készülnek fel azonban az interjúra, vagy írják az önéletrajzukat, és nem használják az AI-t egy profi fotó elkészítéséhez sem. A cégek oldaláról viszont szélesebb az alkalmazási terület azoknál a vállalatoknál, amelyek használják ezt a technológiát. Több helyen van már virtuális chatbot, ami megválaszolja a szabályzatokkal kapcsolatos kérdéseket vagy éppen automatizált oktató szoftverek végzik a munkába állók betanítását” – tette hozzá Paulovics Éva. A munkakör digitalizációs projektjeink során mi is azt látjuk, hogy egyre több cég indul el az automatizáció és AI transzformáció útján, amellyel jelentős megtakarítást vagy profit növekedést tud realizálni rövid távon is.
Noha Magyarország lemarad a nemzetközi átlag mögött ezen a téren, egyre több cég érdeklődik a terület iránt. Vannak, akik még kivárnak - elsősorban a szükséges invesztíció miatt, vagy mert még nincsenek meggyőződve a megtérülésről-, a nem cégre szabott megoldások esetén azonban adatvédelmi aggályok is felmerülnek – mutatott rá a kutatás.
Kapcsolódó cikkek
- Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
- Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
- Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
- Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
- Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
- Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
- A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
- Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
- Saját AI-t kapnak a kis-és középvállalkozások
- Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.
Újra a Magyar Telekom szektorának legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit és adta át Az év legvonzóbb munkahelye díjakat. Telekommunikáció és média kategóriában immár hetedik alkalommal nyerte el a Magyar Telekom a legjobbnak járó elismerést.
A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal adta át az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat
Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít munkahelyválasztáskor – derül ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amiben idén több mint 90 000 tapasztalt munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt. Az Év Legvonzóbb Munkahelye Díjat a Mercedes-Benz kapta.