Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
Az InstaCash 2022 októberében bekerült a Fintechzone 20 legígéretesebb magyar fintech cégét felsoroló listájára, 2023-ban a Vodafone Digitális Díj III. helyezettje lett és elnyerte az “Év Technológiai Megoldása” minőségi díjat is. A társaság a már jól megszokott utánvét, átutalás vagy bankkártyás fizetés mellett kínál, új, biztonságos fizetési módot.
„A technológia egy teljesen új, tehetősebb vásárlói szegmens prémium fizetési módjaként jelent valós pénzügyi megoldást” – fogalmazott Bruzsa Géza a társaság vezérigazgatója. „Felmérések szerint az online vásárlói körnek egy igen nagy része, mintegy 76 százaléka nem szívesen választ webshopos vásárláskor áruhitelt fizetési módként, aggódik a rejtett költségek miatt, de mégis van igénye egy részletfizetést biztosító kényelmi szolgáltatásra.”
BNPL-lel garantált a biztonság
Az InstaCash részletfizetési megoldása azok számára jelenthet valós alternatívát, akiknek a vágyott termék egyösszegű kifizetése nehézséget okoz, illetve emiatt el kellene halasztaniuk a vásárlást. A Buy Now Pay Later (BNPL) vagyis „vásárolj most, fizess később" digitális megoldással azonban a kereskedők valós időben 3-6 havi részletfizetési lehetőséget tudnak biztosítani vásárlóiknak.
„A szolgáltatásnak nem az a célja, hogy a webshop a kamatbevételre tegyen szert, hanem, hogy egyfajta kényelmi szolgáltatásként segítse a vásárlást, ezért a felhasználók rendkívül egyszerűen, nyomtatványok kitöltése, az apróbetűkben rejlő plusz költségek, a banki hiteligényléshez kapcsolódó frusztrációk, munkáltatói igazolás nélkül, azonnali, automatizált bírálattal tudnak kamatmentes részletfizetést igényelni” – hangsúlyozta Bruzsa Géza.
A vezérigazgató a hasonló digitális konstrukciók között egyedülállónak nevezte az InstaCash által nyújtott megoldást, amely ellenőrzi, hogy a vásárló valóban képes lesz-e fizetni a részleteket. „Nem engedjük, hogy valaki túlköltekezzen, hogy olyan terhet vállaljon magára, ami túlnyúlik a háztartási költségvetésén.”
A Magyarország vezető fintech cége által fejlesztett modell a versenytársakkal szemben élen jár abban, hogy a banki interface alapokra épül, elektronikus úton vizsgálja az elmúlt 90 nap bankszámlatörténetét, a rendszer motorja kiértékeli, hogy a bejövő és a kimenő pénzek, költési szokások szerint, belefér-e az ügyfél szabad kapacitásába a havi részletek törlesztése.
„Ezért van szükség az ügyfél bankszámlakivonatára, amelyet maga a vásárló tesz hozzáférhetővé a saját bankja online felületén, a Magyar Nemzeti Bank által validált, védett, biztonságos kapcsolaton keresztül. Az ügyfelek nem adják meg a jelszavakat, nem férünk hozzá az adataikhoz, semmilyen banki hozzáférést nem kérünk. A vásárlók mindössze azt hagyják jóvá, hogy a bankjuk elküldje nekünk a bankszámlakivonatukat, az Európai Unió által szabályozott módon. Az InstaCash működése teljesen transzparens, a felületünkön is azt üzenjük: senki ne adjon meg banki jelszavakat, adatokat. Az átláthatóság a hitelesség és a megbízhatóság kultúráját is erősíti az e-kereskedelmi szektorban” – emelte ki Antal Tomás a cégcsoport csoport informatikai és operációs vezetője.
Jelentős extraforgalom, elégedett ügyfelek
Az InstaCash részletfizetési megoldása minden létező webshop-keretrendszerbe integrálható, technikailag a webáruházak 80-90 százaléka számára mintegy egyórás munkát jelent a beépítése, az ügyfeleknek pedig nagyjából hét percre van szükségük, hogy hozzájussanak a kívánt termékhez a részletfizetési lehetőség segítségével.
„Nagyjából 100 ezer forint feletti vásárlási összegnél tudják a legnagyobb hatásfokú, két számjegyű forgalomnövekedést elérni a webshopok a szolgáltatás bevezetésével” – osztotta meg az eddig tapasztalatokat Bruzsa Géza. „Stratégia partnerünknél, a Navi-Gate Kft.-nél, a Garmin termékek hivatalos forgalmazójánál a tavaly decemberi bevezetés óta 33%-kal nőt a havi lakossági online vásárlási volumen, a BNPL-es kosarak átlagos értéke pedig kétszer nagyobb, mint a webshop átlaga. A tranzakciók átlagos átfutási ideje 7,7 percet tett ki, de a vásárlók több, mint 60 százaléka esetén a checkout-ban részletfizetés igényléssel töltött idő kevesebb, mint 3 perc. Éppen ezek miatt az ügyfelek a konstrukciót az öt fokozatú skálán átlagosan 4,7-re értékelték. A visszajelzések alapján a vásárlók méltányolják az egyszerű, átlátható, könnyen kezelhető, gyors, kamat nélküli részletfizetési lehetőséget.”
Az egy évvel ezelőtti indult, mára széleskörű csatlakozást biztosító InstaCash több mint ötven partnercéggel rendelkezik, a Garmin mellett olyan, több milliárdos forgalmat bonyolító webshopokkal is, mint a Homelux. A bajai székhelyű, online lakberendezési áruház a 100%-ban magyar tulajdonú webáruházak TOP listájára is felkerült. A cég 18.000 termékével a fürdőtől, a konyhán át a kertig, a lakberendezés szinte minden területén kiszolgálja a vevői igényeket elsődlegesen online, a homelux.hu oldalon, valamint bajai áruházában. „Azokat a cégeket, ahol a szolgáltatásunk elérhető, a legmegbízhatóbbak között tartják számon, rövid idő alatt tízszeresére nőtt a felhasználószámunk, összességében már több mint húszezer tranzakciót menedzseltünk le” – tette hozzá Bruzsa Géza vezérigazgató. Kiemelte, hogy a szolgáltatást igénybe vevők a prémium szegmensből kerülnek ki, az átlagos munkabérük 500 ezer forint felett van és kiemelkedő a fizetés morál, mindössze 0,1 százalékot ér el a késedelmesen fizető ügyfelek aránya.
Az Instacash halasztott fizetési szolgáltatása Az Év Honlapja pályázat február 7-i eredményhirdetésén, Az Év Technológiai megoldása – Minőségi Díjat nyerte el.
Kapcsolódó cikkek
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
- Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Az online vásárlás evolúciója – Gyorsak és népszerűek az applikációk
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.