Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
A DT-Global Business Consulting és a GSA Global Success Advisors felmérését ismertetve hozzátette, az informatikai vezetők úgy vélik, ágazatuk hamarabb kilábal a válságból, mint a gazdaság többi szegmense.
A felmérésről szólva elmondta azt is, hogy a több ágazat menedzsereinek véleményét is magába foglaló elemzés szerint a vezetők tizede 1-10, vagy 10 százalék feletti gazdasági visszaesést vár 2011-ben Magyarországon. Ezzel szemben 62 százalékuk 5-10 százalék közötti bővülést vár, míg mintegy 8 százalékuk elképzelhetőnek tart ennél nagyobb növekedést is. A különösen optimisták azok közül kerülnek ki, akik a saját területükön is jelentős bővülést remélnek.
Az eseményen elhangzott, a Dell a tavaly stagnáló magyar it-piacon belül is a jobban növekedő cégek közé tartozott. A társaság az elmúlt időszakban a magyar vállalati piacon jelentősen növelte részesedését: 2010 harmadik negyedévében 78,5 százalékkal több PC-t adott el, mint egy évvel korábban, miközben a legnagyobb versenytársának az eladásai visszaestek. Ezzel elérte, hogy a magyar vállalati piacon minden negyedik eladott PC Dell márkájú.
A Dienes-Oehm Tivadar elmondta, az idén a vállalati it-piacon átlagosan 5-10 százalékot, a Dellt illetően pedig 30 százalékos növekedést várnak 2011-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Tudatosabban költenek a cégek informatikára
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- HP: lassan tér magához a számítógép-piac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Digitális Konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért
- Beindíthatja a magyar ipart az elektronikai ágazat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.