Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
A közösségi vásárlás és az m-commerce, azaz a mobileszközökön zajló e-kereskedelem lesz a VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia két fő témája, de emellett természetesen szóba kerülnek az e-kereskedelmet meghatározó további trendek is. A SzEK.org rendezvénye évek óta a hazai e-kereskedelmi szakma legnagyobb összejövetele, ahol a piac meghatározó szereplői adnak találkozót egymásnak. Ezúttal május 5-én és 6-án, Gárdonyban a Nautis Vital Hotelben.
Ha valaki egy helyen szeretne találkozni azokkal, akik az e-kereskedelem fejlődési irányait legjobban ismerik vagy meghatározzák, akik már milliárdos üzleteket csináltak ebben az iparágban, vagy akik a legújabb üzleti, technológiai és marketing-megoldásokat kínálják, akkor erre keresve sem találhat jobb helyszínt a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (azaz a SzEK.org) soronkövetkező Elektronikus Kereskedelem Konferenciájánál, amely idén a „Közösködjünk okosan!” alcímet viseli.
A program – szokás szerint – a GKIeNET kutatási jelentésével kezdődik, melyből kiderül, hogyan teljesített ez elektronikus kereskedelem 2010-ben, illetve mi várható 2011-ben. Fontosak az új trendek, de legalább ennyire fontos az ezekkel kapcsolatos „paranoia” is: ezekről beszél dr. Bőgel György bevezető előadásában, akit Kis Ervin Egon követ a közösségi vásárlásra vonatkozó kételyeivel.
A délelőtti program többi része a közösségi vásárlás különböző üzleti modelljeinek bemutatásával, az ezek előtt álló lehetőségek megvitatásával telik. Az előadók között ott lesz a témában nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezetője, de megtaláljuk többi hazai szereplő vezetőit is. Délután mobil-szekció a SmartMobil konferenciával együttműködésben: itt Dobó Mátyás (Doransky) nyitóelőadása után különböző mobilra fejlesztett üzleti megoldásokról – többek között egy MasterCard-újdonságról – és az ezekkel kapcsolatos tapasztalatokról hallhat a közönség.
A délután második felében szóba kerül minden olyan új e-commerce trend, ami az előzőekből kimaradt: az Olcsóbbat.hu beszámol a saját partnerei körében végzett „mistery shopping” eredményeiről, előadás hangzik el a postai szállításban rejlő lehetőségekről, új online marketing-trendekről, ajánlórendszerekről, webáruház- és Facebook-analitikáról valamint bemutatjuk, hogyan néz ki egy átfogó adatbiztonsági vizsgálat Magyarország vélhetően legnagyobb e-kereskedelmi vállalatánál, a Vaterát és a Tesz-Vesz-t üzemeltető allegroup.hu Kft-nél.
A második nap délelőtt 10 órakor indul egy villásreggelivel. Ennek résztvevői a hazai e-commerce nagyágyúival találkozhatnak: Haraszti Zsolt (Netrisk) , Márffy György (Bookline.hu) , Szőke Márton (IndexTools) , Valner Szabolcs (Vatera)
és Weiler Péter (Habostorta) arról fognak mesélni, hogy jutottak el a cégeladásig, hogy élték meg a sikert és mit csinálnak épp most, vagy mit terveznek a jövőben. Csontos Zoltán a jelenleg talán legizgalmasabb befektetési célpont, a Netpincér.hu egyik tulajdonosaként pedig arról beszél, meddig érdemes srófolni az árat. A villásreggeli házigazdája Nagy Kálmán, a Concorde Vállalati Pénzügyek Kft. ügyvezetője, aki tanácsadóként közvetlen részese volt a Habostorta, a
Vatera és a Netrisk cégeladásának is.
További információk, részletes program
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Hungarológiai és információtechnológiai konferencia a Balassi intézetben
- Smartmobil 2011: előre tör az Android
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Microsoft előadások az IT fejlesztés jövőjéről
- A képzelet ereje: TEDxDanubia konferencia Magyarországon
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Felhőben: az informatikai vezetők éves találkozója
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.