Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs
Az alig egy hónapja elindított NeedCube.hu weboldal - bár egyelőre még próbaüzemben (Beta) fut - tegnap este már a kétszázadik felhasználóját regisztrálta. A NeedCube nem a kínálat, hanem a kereslet oldaláról közelít az e-kereskedelemhez, ide mindenki azt veszi fel, ami épp nincs neki, (de kellene), vagyis a site az igényeket gyűjti egy csokorba, bízva abban, hogy így a kínálat is egyszerűen rátalál majd a potenciális vevőre.
A bízalom persze nem lenne elég, ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon, az eladókat a fejlesztők egy értesítőrendszerrel támogatják. A kereskedők, gyártók, szolgáltatók ezen a weboldalon nem indíthatnak hirdetést, de feliratkozhatnak bizonyos kulcsszavakra, s ha ahhoz a kulcsszóhoz kapcsolódó igény jelenik meg a NeedCube.hu-n, akkor az erre feliratkozott eladó automatikusan értesítést kap, s így nagyobb eséllyel létrejöhet az üzlet.
Az elektonikus áruházak többsége az úgynevett B2C (business to consumer) modellre épül, vagyis a termék és szolgáltatók forgalmazói fordulnak kínálatukkal azok fogyasztóihoz, az eladó keresi a vevőt. A NeedCube sajátos C2B megközelítése, vagyis amikor a fogyasztót tálalja a website az üzleti szféra számára, nem teljesen egyedülálló, de mindenképp újszerű az, hogy itt kategóriáktól mentesen fogalmazhatjuk meg igényeinket, nem vagyunk egy adott kérdőív struktúrájába beszorítva. A felhasználónak kötetlen mondatokkal négy kérdést kell megválaszolnia: "Mire van szükséged?", "Mennyi időn belül?", "Milyen árkategóriában?", "Helyileg hol?", egy ötödik az ugyancsak szabadszavas leírás, a többit a rendszer maga végzi el a kulcsszavak kiválasztásával. Persze ettől még itt is igaz, hogy minél pontosabb az igény megfogalmazása (vagyis a "Mire van szükséged?" kérdésre adott válasz), annál nagyobb az esély, hogy gyorsan rátalál a keresletre a kínálat.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
- Két konferencia az online kereskedelemről
- Webshopban is árul a Lindab
- Neten is lehet majd vásárolni a Maestro kártyákkal
- A ma kezdődő kínai újév találkozása az információs társadalommal
- Lendületesen kezdték az évet az online kereskedők
- Egyötödével nőtt tavaly az online-kiskereskedelem forgalma Európában
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.