Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) keretén belül, a Bónusz Brigád, Magyarország piacvezető közösségi vásárlóoldala kezdeményezte a Közösségi vásárlás tagozat megalapítását. A Szövetség és a kezdeményezéshez társult közösségi vásárló oldalak szigorú etikai kódexben fektetik le a legújabb elektronikus kereskedelmi üzleti modell szabályait. Az önszabályozás célja a tisztességes, a vásárlók és szolgáltatók érdekeit és biztonságát egyaránt szem előtt tartó piaci szabályok és normák meghatározása. A kezdeményezéshez csatlakozott a Bónusz Brigád, a citybrands.hu és a Bookline Nyrt. a liners.hu üzemeltetője.
„A Szek.org az e-kereskedelem minden területén szeretné az alapszabályában megfogalmazott feladatokat és vállalásokat teljesíteni, ezért most az e-kereskedelem egyik speciális formáját, az idei évben nagyon jelentős piaci súlyt elérő közösségi vásárlást kívánja a lehető legbiztonságosabbá tenni. Azok a piaci szereplők, akik csatlakoznak a tagozathoz, egy igen szigorú etikai kódex teljesítését vállalják, ezzel is biztosítva közösségük tagjait tisztességes üzleti magatartásukról.” – nyilatkozta Kis Ervin Egon, a szövetség elnöke.
Transzparencia, tisztességes árazás, pénzvisszafizetés
A Közösségi vásárlás tagozat kezdeményezéshez csatlakozó tagok elkötelezettek abban, hogy becsületes, tisztességes és etikus módon működjenek, így kifejezetten elítélnek minden olyan közösségi vásárlóoldalt és szolgáltató partnert, aki nem ebben a szellemben folytatja tevékenységét. Erre az alapelvre épül az etikai kódex is, amelyben többek között az átláthatóság, a felárazás elleni védelem, a pénzvisszafizetési garancia szerepel, de a vásárlóoldalak nem publikus szolgáltatói feketelistát is létrehoznának.
Az etikai kódex szerint csak olyan oldal tekinthető közösségi vásárlóoldalnak, amely transzparens, vagyis folyamatosan és egyértelműen megjelenik, hogy az adott szolgáltatást, terméket hányan vásárolták meg, és biztosítják, hogy az oldalon látható eladási számok a valóságos eladásokat tükrözik, azokat nem manipulálják.
Szintén kerülendő magatartás az úgynevezett „felárazás”, amikor egy szolgáltatás vagy termék eredeti árát a közösségi vásárlóoldallal való együttműködést megelőzően felemelik, így az elérhető kedvezmény mértéke nem lesz valós.
A magas minőség biztosítása érdekében a kódex szerint a szolgáltatók ideális esetben szerződésben vállalják, a bónusszal/kuponnal érkező vásárlók minőségileg legalább olyan szintű kiszolgálást/ellátást/terméket kapnak, mint minden más vásárló, vendég, ügyfél.
Mindezek biztosítása érdekében jönne létre az a folyamatosan frissülő, nem publikus „feketelista”, amelyen a vásárlóval, vagy a közösségi vásárlóoldallal szemben etikátlanul eljáró szolgáltatók szerepelnének.
„Egy jó pár hónapos gondolkodási folyamat végére kerül most pont azzal, hogy a Szek.org keretein belül megalakulhat a közösségi vásárlás tagozat. A Bónusz Brigád piacvezetőként mindig ügyelt arra, hogy az iparág trendjeit, íratlan szabályait a vásárlók igényeihez igazítsa. Többek között ezért vezettük be elsőként a teljes pénzvisszafizetési garanciát, ami 100%-os biztosítékot nyújt a vásárlóinknak. A Szek.org tagozata ehhez hasonló módon, reményeink szerint az egész közösségi vásárlás piacát fogja szabályozni és egységes mederbe terelni, ügyfélközpontú és tiszta versenyhelyzetet kialakítani, amely minden tisztességes piaci szereplő érdeke.” – mondta el Kaprinay Zoltán a Bónusz Brigád egyik alapítója.
Kapcsolódó cikkek
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- A közösségi vásárlás terén erősít a Bookline
- Versenyvizsgálatot indít az EU az internetes fizetések piacán
- Online piac - döntő az árösszehasonlítás
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Ismét lehet nevezni az eFestival-ra
- A kozmetikumok és piperék növelik az online forgalmat
- Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás
- Szárnyal a webes kereskedelem
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.