Trágárságszűrő rendszert fejleszt a Nextent

forrás Prim Online, 2012. április 5. 16:31

A Nextent Informatika Zrt. intelligens, mesterséges intelligencián alapuló trágárságszűrő, protokoll-ellenőrző és stíluselemző rendszer prototípusát fejleszti egy, az Európai Unió által finanszírozott kutatási program keretében. 

A projekt fő célkitűzése egy olyan többnyelvű felügyelőeszköz kifejlesztése, mely ellenőrzi, elemzi, és szükség esetén kijavítja a hivatalos ügyintézők ügyfélszolgálati chat-kommunikációját. Így az ügyfélszolgálat chat-kommunikációja hatékonyabbá válik, ami az ügyfélszerzés és -megtartás területén is számtalan előnnyel jár.

 
A Nextent tervei szerint a rendszer egyrészt naplózza a protokoll-előírásokat (pl. üdvözlést, kötelező szófordulatok használatát), másrészt elemzi a kapcsolattartó stílusát, harmadrészt pedig megakadályozza, hogy az ügyfélszolgálati munkatárs szalonképtelen üzenetet küldjön az ügyfeleknek. A trágár kifejezések szűrése valós időben történik, míg a többi elemzés – protokoll-ellenőrzés, stíluselemzés – már a naplózott beszélgetésen megy végbe. Ezek a szűrő- és elemzőeszközök potenciálisan megnövelik mind a meglévő, mind a megnyerendő ügyfelek elégedettségét, elősegítve ezzel az ügyfelek megszerzését és megtartását, végül pedig ennek hatására a vállalat sikerességét is pozitív irányba befolyásolva.
 
A tervek szerint a rendszer a magyar nyelven kívül az alábbi nyelveken készül majd el: angol, lengyel, svéd, bolgár és japán. A jövőben a rendszer nyelv-független összetevőinek köszönhetően tetszőleges számú nyelvre bővíthető majd, amelyhez csupán két listára van szüksége: az adott nyelv protokoll-kifejezéseinek és vulgáris kifejezésének listáira. A trágárságszűrő alapja ugyanis egy többnyelvű vulgáris kifejezéslista, melynek elemeihez egy úgynevezett „durvasági besorolást” („vulgo-rank”) rendel a fejlesztő. A rendszer különlegessége, hogy a vulgáris kifejezések eltorzított alakjait is felismeri. A szűrő végül megakadályozza a trágárnak azonosított kifejezések elküldését bármely adott nyelvre vonatkozóan.
 
A fejlesztés – stíluselemzés funkciójának köszönhetően – összekapcsolható továbbá egy olyan mutatóval, amely a meglévő ügyfelekkel való kommunikáció során méri az elégedettség fokát is, potenciális ügyfeleknél pedig az értékesítés sikerességét. Ezen felül a párbeszédekhez ügyfél-megbízhatósági mutató is társítható lesz. Így a párbeszédek stílusa és ezen mutatók közötti összefüggések alapján a kapcsolattartó személy instrukciókat kaphat a jövőben ideálisan alkalmazandó stílusra vonatkozóan, amitől hatékonyabbá válhat az adott ügyfél menedzselése.
 
A piacon újdonságnak számító megoldással a cég a hazai piacon túl a nemzetközi piacon is meg kíván jelenni, az alkalmazott technológiák és módszertanok nyelvfüggetlenségének köszönhetően.
 
A fejlesztés 2011 negyedik negyedévében indult, az első prototípus várhatóan 2013 harmadik negyedévében kerül az ügyfelekhez. A kutatás-fejlesztési projekt a cég Budapesten található innovációs központjában valósul meg, a KMOP-2011-1.1.4/A azonosító szám alatt futó beruházást az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió 85 millió forinttal támogatja.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36