IT outsourcing: még mindig sok a kudarc
Az informatikai kiszervezések többsége nem éri el az előzetesen kitűzött összes célt – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég és a Bayreuthi Egyetem felméréséből. A kérdésekre 85 informatikai vezető válaszolt Németországban, Ausztriában és Svájcban, s 60 százalékuk úgy ítélte meg, hogy céljaik közül legalább egy nem teljesült. Ez már csak azért is magas arány, mert az IT outsourcing negyedszázados múltra tekinthet vissza, hiszen az első nagy kiszervezés – amikor az Eastman Kodak szerződött az IBM-mel – 25 éve történt.
Az IT outsourcing kudarcát sokszor a rosszul megválasztott stratégiának tulajdonítják, ezt a vélekedést azonban a felmérés nem igazolta. Az eredmény sokkal inkább a projekt komplexitásával függ össze: a kisebb (évi 5 millió eurónál alacsonyabb összegű) szerződéseknél háromszor gyakrabban érik el céljaikat a vállalatok, mint a nagyobbaknál (évi 50 millió euró felettieknél). Ez is alátámasztja, hogy a siker elsősorban a megvalósítás minőségétől függ: jól kell kiválasztani az IT outsourcing partnert, mindenre kiterjedő szerződést kell vele kötni, majd hatékonyan kell irányítani. Ehhez megfelelő folyamatokra és eljárásokra van szükség, s ez annál fontosabb, minél összetettebb az adott kiszervezés.
Kapcsolódó cikkek
- Komoly növekedési potenciál van a bérügyviteli piacban
- Az outsource állítja növekedési pályára a Xerox-ot
- A BlackBerry kivonulna a tőzsdéről?
- Hódít az üzleti intelligencia
- Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Még mindig hatékonyabbak a külföldi rendszergazdák magyar társaiknál, igaz, jobbak is a körülményeik
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.