Elkészült a tudatos vásárlást segítő kereskedelmi rendszer
Tudatosabb lehet vásárlás és átláthatóbbak a költések egy új informatikai fejlesztés segítségével. A rendszer révén csökkenthető a pazarlás, zöldebbé tehető a bevásárlás. A Magyarországon széles körben elterjedt Laura kasszarendszer továbbfejlesztését az Európai Unió 77 millió forinttal támogatta.
A pazarlást csökkentő, és a vásárlói szokások elemzésére alkalmas kereskedelmi rendszer indult júniusban Magyarországon – közölte a fejlesztő Laurel Cégcsoport. A szolgáltatásba bekapcsolódó kereskedelmi hálózatok törzsvásárlóinak tranzakcióiról a kasszákon keresztül információk közvetíthetők a központi adatbázisba. A kereskedők ezáltal egy integrált statisztikai szolgáltatáshoz juthatnak, részletes elemzéseket végezhetnek a forgalomról, vásárlói profilokhoz kötött akciókat, marketingszolgáltatásokat is kialakíthatnak.
A rendszer a vásárlóknak is információkat szolgáltat a www.tudatosvasarlas.hu portálon keresztül. A regisztrálók nyomon követhetik költéseiket és átalakíthatják szokásaikat, hogy olcsóbban és környezettudatosabban intézzék bevásárlásaikat.
A látogatók elemzést kapnak saját vásárlási szokásaikról, szembesülnek azzal, mely termékcsoportra mennyit, milyen rendszerességgel költenek. Az oldal egyszerűen áttekinthető diagramokkal, statisztikákkal, rövid cikkekkel segíti a tudatosabb vásárlást. A látogatók a többiek számára is hasznos információkat tehetnek közzé, így a portál közösségépítő szolgáltatásokat is nyújt.
Mindezt a magyarországi üzletekben széles körben használt Laura kasszarendszer továbbfejlesztésével érte el a társaság. A rendszer kidolgozásához az Európai Unió 35 százalékos, 77 millió forintos támogatást nyújtott.
Kapcsolódó cikkek
- A Laurel kapta az NCR idei régiós díját
- A BlackBerry 10 felhasználók szeretik az Android alkalmazásokat
- Valós idejű statisztikai portált indít a Kaspersky Lab
- A hongkongi jegybank elnöke keres világszinten kollégái közül legjobban
- Teljesítmény alapján vesz laptopot a magyar
- Yahoo a látogatottsági lista élén
- A Samsung idei sikerei számokban
- Nem várhatnak tovább a kereskedők a PC-kassza rendeléssel
- Mennyit twitteltünk idén? [Videó]
- Beüzemelték az első PC-s online kasszát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.