Kkv-k exportösztönzése kormányzati segítséggel
Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – ezt már felmérések igazolják. Egy cég számára minden egyes újabb ország piaca a forgalom megtöbbszörözésének lehetőségével kecsegtet, azonban a növekedő költségek számos vállalkozást tántorítanak el a lehetőségtől. Azonban ha egy cég tartósan növekedni kíván, az egyik legmegfelelőbb megoldás lehet a külföldi jelenlét. A kezdeti befektetések idővel akár olyan mértékben is megtérülhetnek, hogy a további külföldi piacokra már rutinosabban, kisebb ráfordítással tudnak belépni.
A magyar kis- és középvállalkozások jelentős része azonban egyelőre nem merészkedik az országhatárokon túlra, alig tizedük használja ki az exportban rejlő lehetőségeket pedig a tartós növekedéshez ez a legbiztosabb út. Most pedig a támogatás sem hiányzik az induláshoz.
A kormányzat nagy hangsúlyt fektet a hazai kkv-k exporttevékenységének bővítésére, a célkitűzése szerint a magyar export egyharmada az Európai Unión kívüli, gyorsan növekvő országokba fog irányulni 2018-ra a keleti nyitás politikájának megfelelően, miközben a nyugat-európai és az amerikai export is bővül. Mindeközben cél az is, hogy az exportáló kkv-k száma a jelenlegi kétezerről tizenkétezerre növekedjen. A külügyi és külgazdasági tárca exportösztönzési és tanácsadási segítséggel, valamint helyi kereskedelmi szolgáltatásokkal ösztönzi a kkv-kat a piacnyitásra.
A BKIK és a Piac & Profit január 22-i konferenciáján Szabó László külgazdasági és Glattfelder Béla nemzetgazdasági államtitkárok személyesen tájékoztatják a kkv-döntéshozókat az új exportsegítő hálózat szolgáltatásairól, előnyeiről, valamint megismerkedhetünk a kereskekdőház-hálózat világszerte egyre növekvő számú irodáinak tevékenységeivel. Relációként bőséges információkat adnak a legjobb szakértők a piaci lehetőségekről. A „Piacbővítés exporttal” című konferencia részletes programja és regisztráció itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország rendezi az ITU Telecom World 2015 konferenciát
- A világ legnagyobb teljesítményű 2 CPU-s szervere az SC14 konferencián
- Intel Xeon Phi úti térkép: a Knights Landing után jön a Knights Hill
- Okos üzlet okoseszközökkel
- Emberi kérdések, technológiai válaszok − Symposium a digitalizációról
- Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Megnyílt az Infotér Konferencia
- KKV-AKADÉMIA: okoseszközök, megoldások és alkalmazások az üzletvitelben
- ITBN: a hazai rendszerek védettségi szintje rendkívül alacsony
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.