Kozmetikumok uralják az online piacot
A napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a piperék és kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória.
Emellett az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése – mint a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Reportjából kiderült. Bár az elmúlt évben nem volt jelentős elmozdulás a napi fogyasztási cikkek (FMCG) online beszerzése terén – az interneten terméket vásárlók egynegyede rendelt valamilyen FMCG cikket –, a kategórián belül jelentősen megnőtt az élelmiszervásárlók aránya: a bioélelmiszerek rendelése egy év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt, a friss élelmiszereké és az italáruké pedig egyaránt 9 százalékról 12 százalékra bővült.
Az is kiderült, hogy az interneten húzóterületnek számító piperék és kozmetikumok online értékesítése is megnőtt: 2013-ban az interneten FMCG terméket vásárlók fele, míg 2014-ben már közel kétharmada rendelt valamilyen szépségápolási cikket online. A dobogó második fokát 29 százalékkal továbbra is a gyógyszer, vitamin és étrend-kiegészítő kategória foglalja el. Ezt követik a háztartási és vegyi áruk (19 százalék), valamint tartós vagy féltartós élelmiszerek (14 százalék).
Hagyományos üzletekben a napi fogyasztási cikkek közül ezzel szemben elsősorban friss élelmiszereket (85 százalék), tartós vagy féltartós élelmiszereket (67 százalék), valamint italárukat (67 százalék) vásárolunk.
Mindent visz az ár
A napi fogyasztási cikkek kiválasztása esetén egyértelműen az ár a döntő szempont, megelőzve a márkát és a forgalmazót. Ezzel összecseng, hogy az FMCG termékeket kínáló webáruház kiválasztása esetén is a kedvező árak és alacsony szállítási díjak nyomják a legtöbbet a latba, ugyanakkor a széles választék csak egy hajszállal szorult a második helyre. Míg előbbit a neten vásárlók 75 százaléka jelölte meg a legfontosabb szempontok között, a termékkínálatot 69 százalék emelte ki. A harmadik és negyedik helyre befutó rövid szállítási időt és megbízhatóságot már csak az online vásárlók körülbelül egyharmada említette. Ez arra utal, hogy az FMCG piacon a kisebb online boltoknak nagyon nehéz felvenni a versenyt az alacsony árakat és széles választékot kínáló nagy webáruházakkal.
Tovább nőhet az online FMCG piac
A következő évben tovább bővülhet az FMCG cikkek online piaca: a rendszeresen netezők 62 százaléka tervezi, hogy valamilyen terméket fog vásárolni az interneten keresztül, és körükben 31 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten napi fogyasztási cikkek online vásárlását tervezik.
A kategórián belül ugyanakkor nem várható nagy átrendeződés: a legtöbben továbbra is piperéket és kozmetikumokat rendelnének a netről, ezt követik a gyógyszerek, vitaminok és étrend-kiegészítők, a háztartási és vegyi áruk, valamint tartós és féltartós élelmiszerek.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több magyar vásárol online
- Az európaiak elégedettebbek az online vásárlásokkal, mint a boltival
- A webáruházak holnapja és vasárnapja
- Webáruházi trendek a KKV-AKADÉMIÁN
- Meghosszabbított áruvisszaküldést biztosít a vásárlók számára az eMAG
- Evolution & Mobile Hungary 2015: okosodó városok, dübörgő reklámtőzsde, #hashtag őrület
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét
- Az online kereskedelem fortélyaira tanítják a gazdákat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.