Visszatekintés a CES-re (1)

Laszlo Horvath, 2016. január 10. 14:11

Miközben folymatosan érkeztek – szinte dőltek - szerkesztőségünkbe  a CES-2016 hírek, amerikai tudósítónk (Horváth László, nemzetközi reputációjú online marketing szakértő) a helyszínen próbálta meg felmérni, hogy összegészében mit is jelent a világ számára (no és számunkra) a CES. 

Az biztos, hogy már nem csupán Consumer Electronics Show, hisz az autóipartól az edzésprogramot szabályozó tornacipőig, a drónoktól a 3D nyomtatóig, a hálózatba kapcsolt háztartási cikkektől, tárgyaktól (IoT) a fantasztikus kijelzőkig életünk minden területét érintő konferenciáról és kiállításról van szó, amit ma már nem is neveznek „szórakoztató elektronikai show”-nak, a rövidítés maga nyert új jelentést: az ami a héten Las Vegasban zajlott, hivatalosan is csupán CES és kész! A konferencia-előadásaival és a magyar vállalkozások amerikai térhódításának segítésével sokunk barátjának számító Horváth László úgy fogalmazta meg ezt az egészet, hogy „Disruption is going  mainstream”, amiből a „disruption”-t nehéz magyarítani, mivel pontatlan lenne félbeszakításnak, megszakításnak fordítani, de az biztos, hogy azok a folyamatok, amiket korábban még külön tudtunk kezelni informatikaiként, szórakoztató elektronikaiként vagy épp háztartásiként, nem a maguk medrében folytatódnak tovább, ezek a folyamatok valóban megszakadtak, egész iparágak változnak, mindent újra kell gondolni, és a fősodorrá az vált, hogy összeolvadnak a technikák és a tudományágak, minden mindennel összefügg, egybemosódik: disruption is going mainsteram. 

 
És most ezen bevezető után átadom a szót Horváth Lászlónak, aki több részes cikksorozatot ígért, amelynek első része még csak a bevezetés, így reményeink szerint nálunk még a jövő héten is tart az éppen csak véget ért  CES.
 
= = =
 

Egy magyar sikernek is örülhettünk mindjárt a CES kezdetén: a MixyLabs matematikai bázisú zene-keverő DJ terméke harmadik díjat nyert az EU-US Strtup Matchfest versenyben, egy francia és egy amerikai céggel jutva fel a dobogóra 160 résztvevő és 70 versenyző cég mezőnyében. Ennél jobban nem is indulhatott volna a kreativitást, a jövőt és a mai piaci realitásokat egyesítő CES. Ugyancsak az élmezőnyben végzett a verseny másik magyar résztvevőjének (Yummber) házikonyha applikációja, és ezek az elismerések - egy olyan zsűri részéről, amely amerikai és európai kockázati tőke befektetőkből állt - sok sikert előlegezhetnek meg a cégeknek, és ígéretes a szépen fejlődő magyar startup kultúra szemszögéből is. Mint a verseny szerény résztvevője, büszkén tanúsíthatom, hogy Gödény Gábor (MixyLabs) és Kalmár Péter (Yummber) prezentációja egyaránt jó fogadtatásra talált a résztvevők között, mindketten stílusosan és ügyesen mutatták be terméküket és csapatukat. 

A CES maga 170 ezer résztvevőt, köztük 50 ezer külföldit hozott el Las Vegasba, akik maguk is – csakúgy, mint a kiállítók – gyakorlatilag minden iparágat képviseltek. Még teljesebb a kép, ha a résztvevőkhöz hozzászámoljuk az a 15,2 milliárd oldalletöltést, ami a közösségi médiában kapcsolódott a CES-hez január 6 és 9 között. Nem csoda, hogy ma már senki sem tudja megmondani, hogy mi a CES, maguk a szervezők sem, hisz az eredetileg Consumer Electronics Show-nak nevezett rendezvényt már korábban átkeresztelték International CES-nek, mostanra azonban az International-t sem tartják szükségesnek odaírni, lekopott, maradt a csupasz CES. Ez a geek-ekről és geek-eknek  szóló megafesztivál azt üzeni:  itt láthatod, hogy a Te üzleteden és kívül is van érdekes, izgalmas, folyamatosan megújuló, felfedezésre váró világ; itt mások is észrevesznek Téged, s ezért különbözik maga a jelenlét, vagy az interneten keresztül megnézett, elolvasott hírdömping.

Ezt a személyes hangulatjelentést nyitom meg most, s arról szeretnék beszélni, beszélgetni a következő néhány napban, hogy miképp is jelenik meg a már említett distruptive force a technika világában.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36