Az önkéntességből a munkáltatók és a munkavállalók is profitálnak
Egyre több munkáltató ismeri fel az önkéntes aktivitásokban rejlő lehetőségeket – derült ki a Deloitte kutatásából. A megfelelő programok hatására nő a dolgozói elköteleződés mértéke, erősödik a munkáltató márka és nem utolsó sorban az önkéntes munkatársak sok esetben jobban teljesítenek a munka során is.
A munkáltatók egyre több energiát és erőforrást fordítanak arra, hogy megtartsák, fejlesszék a tehetséges munkatársakat. Erre egy lehetséges eszköz az önkéntes programok indítása, vagy csatlakozás egy már meglévő kezdeményezéshez.
A Deloitte 2016-os kutatásából kiderült, hogy az önkéntesség fontos szerepet játszhat a vezetői készségek elsajátításában. Az ilyen tevékenységek után az elégedettség érzése mellett rengeteg inspiráció, input, önbizalom és kreativitás szabadul fel a munkavállalókban, amely által sokkal sikeresebbnek érzik magukat a munkavállalók.
A munkatársak megtartásán és fejlesztésén felül az önkénteskedés az új, potenciális kollégák toborzásában is segíthet. Szintén a fent említett kutatásból derült ki, hogy az Y generáció kétharmada előnyben részesíti azokat a munkáltatókat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy egy nagyobb, közösségi célért is dolgozzanak megfelelő kereteken belül. Ezzel a cégek a saját társadalmi felelősségvallásukat és munkáltatói márkájukat erősítik. Érdemes azonban olyan programot kialakítani, amely illeszkedik az adott vállalat stratégiájába is. Erre példa a Skool projekt, amely technológiai vállalatok munkatársai számára teszi lehetővé, hogy a szakmai tudásukat adják át 10-16 év közötti lányoknak.
„Amíg employer branding szakértőként dolgoztam, azt láttam, hogy azok az igazán eredményes önkéntes programok, amelyek közel állnak a vállalat és a munkavállalók szakmai profiljához.” – mondta el Koleszár Szilvi, a Skool egyik alapítója, aki 8 évig dolgozott Magyarország egyik legjelentősebb IT vállalatánál.
Az önkéntesek gyakran egészen új oldaláról ismerhetik meg a munkahelyüket és a munkatársakat egy-egy program hatására: „Számomra az irodatúrával egybekötött beszélgetés volt a legnagyobb élmény - nagyon érdekes tapasztalat, hogy a lányok teljesen máshogy nézik a munkahelyemet, nekik ez egy mágikus világ - azon kaptam magam, hogy én is elkezdek más szemmel tekinteni a munkahelyemre. A női programozó példaképekkel folytatott beszélgetés szintén izgalmas volt, ilyen formában, ilyen kontextusban sosem hallottam még megnyilatkozni a munkatársaimat, több évnyi munkakapcsolat után is tudtunk új dolgokat hallani a másikról." – mondta el a Skool egyik önkéntese.
Az elmúlt 3 év leforgása alatt több mint 333 önkéntes vett részt a Skool kezdeményezésben, összesen 2000 munkaórában.
Bozsó Attila, az EPAM regionális igazgatója szerint pedig az önkéntesség a cégeknek is megéri. „Az EPAM eKids program keretében az elmúlt 3 év alatt közel 80 „epamos” önkéntes vett részt a Skool programokban. Ők annyira lelkesek, hogy folyamatosan újabb és újabb kollégákat vonzanak be, így számuk egyre nő. A mentoraink saját tudásukat adják át „csillogó szemű” fiataloknak, ráadásul azt tapasztaljuk, hogy nem csak ők inspirálják a diákokat, hanem ez fordítva is így van. Egy-egy Skool műhelyt követően a mentoraink feltöltődve, tele energiával kezdik a következő hetet, másként néznek saját munkahelyükre is. Tehát az effajta programok az önkéntesség jóleső érzésén túl céges szinten is fontosak, hiszen így boldogabb, elkötelezettebb munkavállalók dolgoznak nálunk”
Az önkéntes munkán felül más típusú támogatások hozzájárulhatnak a sikerhez. Ilyen például, a vállalati pro-bono munka, ahol pénzügyi támogatásban részesül a Skool program vagy az adó 1%, amelyre idén először jogosult a Technológiai Oktatásért Alapítvány. Az 1%-os adófelajánlásról ezen az oldalon található további információ: www.skool.org.hu/1szazalek
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól
- Új vezető a Deloitte Magyarország élén
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- Nem kell még aggódnia a könyvtárosoknak
- „A jövő utcája" ingyenes kiállítás a budapesti Madách téren
- A vállalatok nem állnak készen a jövő HR-kihívásaira
- A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.