A munkahely elhelyezkedése a legfontosabb, amikor állást keresünk
Hogyan befolyásolja az álláskeresésünket és munkahely választásunkat a lakhelyünk? A Profession.hu friss felmérésének válaszadóinak 69,4 százalékával előfordult már, hogy csak azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás a munkahely és az otthonuk között. Az állásportál most egy szerencsés álláskereső rezsijét és lakbérét egy teljes évre átvállalja egy budapesti új építésű társasházban, így segítve a könnyebb elhelyezkedést.
A helyszín fontosabb, mint a fizetés
Magyarország vezető állásportáljának új felmérése a lakhatás, ingázás és álláskeresés kapcsolatát vizsgálta. Vajon mennyire befolyásolja az álláskeresést a munkahely elhelyezkedése? A Profession.hu kutatásában részt vevők számára kulcskérdés mennyit kell utazniuk a munkahelyük és az otthonuk között.
Úgy tűnik, a munkahely elhelyezkedése a munkakeresők számára nagyobb jelentőséggel bír, mint például az, hogy pontosan milyen munkát kell majd végezni, mennyiért, milyen csapatban. A megkérdezettek 27 százaléka ugyanis a lokációt tartja a legfontosabbnak egy új munkahellyel kapcsolatban, majd a második legfontosabb a munkakör (23 százalék), és csak ezt követi a fizetés (20 százalék). A csapat és a hosszú távú karrierlehetőség pedig ezek után a szempontok után kullognak csak a fontossági sorrendben.
Utálunk ingázni
Ez azért lehet így, mert a munkavállalók nem szeretnek ingázni: a válaszadók 90 százaléka maximum egy órát szán irányonként utazásra – de ennek fele a 30 perc alatti utazási időket preferálja. A válaszadók többsége céges autóval (23,6 százalék) jár dolgozni, őket követik a saját autóval munkába járók (22,5 százalék), 20,1 százalékuk pedig tömegközlekedést vagy közösségi közlekedést használ. 9 százalékuk céges busszal, közel ennyien gyalog, 7,3 százalékuk pedig kerékpárral jár dolgozni. Közel 9 százalékuk pedig otthonról dolgozik, így az ingázás kérdése nem érinti.
Az állásportál a fentiek folyományaként arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók vajon elvállalnának-e egy munkát, ha minden feltétel ideális lenne, azt kivéve, hogy nagyon távol van a lakhelyüktől. 29,7 százalékuk akkor mondana igent egy ilyen ajánlatra, ha rugalmas a munkaidő és otthoni munkavégzésre is lehetőség van. 24,8 százalékuk akkor, ha a munkáltató hozzájárulna a bejárás költségeihez, 22,2 százalékuk pedig akkor, ha céges autó is a juttatási csomag részét képezné. A céges transzferbusz lehetősége is motiváló, de meg sem közelíti a fent említett kompenzációs lehetőségeket. A válaszadók 10 százalékát viszont az is kifejezetten motiválná, ha a munkahelyhez közel találnának egy a jelenlegihez hasonló, vagy annál jobb lakóhelyet.
Ha nincs jó helyen, nem is jelentkezünk rá
A fentiek fényében nem meglepő, hogy a válaszadók többsége (66 százaléka) minden esetben mérlegeli a bejárásra fordítandó időt, mielőtt jelentkezik egy álláshirdetésre. 69,4 százalékukkal előfordult már olyan, hogy kizárólag azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás.
Ha tehát központi, jól megközelíthető helyen élünk, az álmaink munkájához is hozzásegíthet. A Profession.hu „Vár egy lakás!” nyereményjátékában egy új építésű, központi elhelyezkedésű lakást lehet nyerni egy évre – az állásportál a bérleti díjat és a rezsit is fizeti. Ehhez egy kérdésre kell helyesen válaszolni, és feliratkozni a Profession álláshírlevelére. A nyereményjáték január 31-ig tart, sorsolás február 5-én.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyon megugrott a szakmunkára jelentkezők száma
- 2020-as munkaerőpiaci trendek
- Volt már, akinek az állásába került az átgondolatlan posztolás
- Az álláshirdetések kora letűnni látszik
- Miért nem ismerik a cégedet az IT-sek?
- A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát
- Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- A munkavállalók mellett a munkáltatók is szeretik a távmunkát
- Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.