A chatbot a cégvezető legjobb barátja

forrás: Prím Online, 2020. február 26. 10:03

Employer branding, onboarding, HR-applikációk – divatos és gyakran puffogtatott kifejezések nem csak a toborzók és kommunikációs szakemberek, de a cégvezetők körében is. Mindeközben kevés vállalatot jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a toborzásra fordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve, holott egy új kolléga kiválasztása átlagosan 50 napba és közel 1,2 millió forintba kerül a cégeknek. A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner: mesterséges intelligenciával a toborzásra fordított idő és a költségek is jelentősen csökkenthetők, így minden cégnek érdemes újragondolnia a hagyományos kiválasztási folyamatokat és eszközöket.

Egyre több nehézséggel szembesülnek a mindennapokban a cégvezetők és a HR szakemberek, hiszen a gyorsan változó munkaerőpiaci viszonyok és trónkövetelő generációk között kell megállniuk a helyüket. Ma már a munkahelyváltás folyamata is felgyorsult, ami a toborzóktól azonnali reakciókat és hatékony kommunikációt kíván meg számos csatornán, miközben rövid időn belül kell megtalálniuk a szervezet számára tökéletes munkaerőt. Egy-egy pozíció kapcsán akár többszáz CV között kell navigálniuk és gyakran 7-8 toborzási kampányt is kezelnek párhuzamosan, így a leterheltségük jelentős. Nagy nyomás nehezedik rájuk eközben menedzsment oldalról, a munkaerő-tervezési szempontokon gyakran nagyvonalúan átsikló vezetőség költséghatékony és gyors megoldásokat vár el. 

 

Kincset ér a jó chatbot – szó szerint 

Baltay Kristóf, a ChatBoss Team ügyvezetője mindezt elsőkézből tapasztalhatta a hazai és nemzetközi nagyvállalati HR-környezetben eltöltött évek során: „Sok cégnél a mai napig nem tudatosult, hogy a toborzási folyamatok milyen elképesztő mértékű erőforrásigénnyel járnak. Egy betanított munkás kiválasztási költsége több mint 1oo ezer forintról indul, míg egy magas beosztású vezető kiválasztási költsége akár 8-1o millió forintra is rúghat és 3-6 hónapot vehet igénybe. A tét hosszú távon is nagy, mert egy rosszul kiválasztott kolléga nem csak a vállalat tevékenységének és üzleti céljainak sikerét veszélyezteti, de az adott munkavállaló havi bérköltségének háromszorosával járhat a helyzet kezelése, vagyis a betanítás, továbbképzés, esetleges leépítés.”

 

A Chatboss Team ezekre a kihívásokra tervez vállalatra szabott megoldásokat a mesterséges intelligencia segítségével. Tapasztalataik szerint a kiválasztási folyamat első szakasza jól automatizálható, így az értékes HR-erőforrást más, nagyobb hozzáadott értékkel rendelkező folyamatokra lehet fordítani. A manuális megoldásokkal szemben gyorsabban és egyszerűbben teremthető kapcsolat a potenciális jelöltekkel, ráadásul a chatbotok a népszerű közösségi alkalmazásokba is integrálhatók. Az AI-alapú megoldásokkal a toborzókra nehezedő, időigényes munkafolyamatok szinte teljesen kiválthatók: gyorsabb az előszűrés és a jelölt lista kialakítása, valamint megspórolható az első interjú szervezésére és a gyakori kérdések megválaszolására fordított idő. Ezzel egy átlagos, 300 fős munkavállalói állománnyal rendelkező cég még havi 10 nyitott pozíciót számolva is százezreket takaríthat meg a toborzó alapbéréhez viszonyítva.

 

 

Nagy lépés a toborzónak, még nagyobb a cégnek

A költséghatékonyság mellett is számos előnye lehet a chatbotok alkalmazásának a kiválasztások során. A figyelem, a gyors reakciók és a felmerülő kérdésekre érkező átlátható válaszok nagyban segítik a pozitív jelölt élmény kialakítását, mely később a munkavállalói elkötelezettség egyik forrása lesz - és a szintén költséges fluktuációt is csökkentheti. Az a kolléga, akiben az első perctől kedvező kép alakul ki munkaadójáról, nemcsak motiváltabb lesz, de kiváló nagykövete is a cégnek, vagyis a munkáltatói márkaépítés fontos szereplője. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot tulajdonképpen egy extra erőforrása lesz a HR-csapatnak, mely nagyban javítja a terület hatékonyságát.

 

„Számos sikeres termékfejlesztésen vagyunk már túl, az Audi-nak készített eszközünk, Chatelka végül díjnyertes megoldás lett. Dolgoztunk az HBO-nak, a PWC-nek és az E.ON-nak is, jelenleg egy nagynevű nemzetközi munkaerő toborzó cég projektjével foglalkozunk, de tárgyalunk például a New York-i hivatásos tűzoltókkal is, hogy egy chatbottal segítsük őket a hatékonyabb kiválasztásban. Talán ez az egyik legfőbb versenyelőnye a ChatBoss Teamnek: vállalatra szabottan, akár többnyelvű megoldásokat kínálunk a HR-es és az IT-s know-how integrálásával, miközben olyan szempontoknak is maximálisan megfelelünk, mint például a GDPR-kompatibilitás” – teszi hozzá Baltay Kristóf.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01