Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain

forrás: Prím Online, 2022. február 3. 15:33

Az e-kereskedelem piacának rohamtempójú fejlődése megállíthatatlan: a megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, mely egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment szolgáltatásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró. Az átjáró kapujában a DHL Supply Chain magyar nyelvű és forint alapú szolgáltatásával (DHL EFN) várja azokat, akik elindulnának a jövő felé vezető, sárga és piros csempével kikövezett úton, mely akár országhatárokon kívülre is vezet. 

 

A járvány miatt gyorsulni kellett, de nem mindenki volt elég felkészült

A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, és saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen. Az e-kereskedelem világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt *, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki, hiszen a globális kiskereskedelmi piac növekedése a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető.** A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.***

 

A saját B2C csatorna előnyei

A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni. Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-nak fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből.**** Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna sok előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, hiszen nincsenek a piacterek által diktált korlátozások. 

 

 

A dobozos megoldás, ami mégis egyedi

A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra, de nem csak az évi minimum 10 000 darabos szállítási igényeket tudja kiszolgálni, hanem kisebb volumenű megrendeléseket is, ami így akár egy kisebb kereskedőnek is kényelmes megoldás lehet. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást nyújt, és a legfontosabb versenyelőnyhöz is hozzásegíti őket: már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz. A DHL márkanév a biztonságot, a szakszerűséget és az azonnal elérhető szolgáltatást jelenti, melyet nemcsak az egyedileg szabott szolgáltatás csomaggal, hanem a hazai piacon forint alapú díjazással is szeretne erősíteni a vállalat. 

 

„A DHL European Fulfillment Network (DHL EFN) mindenki számára elérhetővé teszi az online kereskedelmet. A raktárlogisztikában, szállítmányozásban nemzetközi és hazai szinten is profi vállalatunk új szolgáltatása lehetőséget kínál minden olyan webshop számára, melyek gördülékeny és követhető raktározást igényelnek a termékeiknek. Az EFN szolgáltatás leveszi a terhet a kereskedők válláról: az implementálástól kezdve a boldog ügyfél mosolyáig, mindent egyben biztosítunk egy webshop számára.” – mondta el Kemény Zoltán, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója. 

 

Hozd a webshopod, a többit mi megoldjuk!

A DHL EFN biztosítani tudja, hogy a webshop tulajdonosa a számára legfontosabb dologgal foglalkozzon: a vásárlójával. Olyan problémákra ad megoldást, mely a webshop tulajdonosok vállát folyamatosan nyomja (legyen az kis-, közép-, vagy nagyvállalkozás). A szolgáltatás lehetővé teszi a másnapi kiszállítást az összes kulcsfontosságú európai piacon: több mint 30 e-kereskedelmi telephely segítségével megvalósított, elosztott jelenlét, amely független az e-kereskedelmi óriásoktól és piacterektől, de képes versenyezni velük. A gyors, akár 3 hónapon belüli rendszer-és folyamat felállítás mellett a teljes átláthatóság biztosított: a rendelés állapota a webáruházban tett kattintástól a vásárló küszöbéig és elégedett mosolyáig követhető. A DHL EFN ügyfelei, ha szeretnék, saját maguk is kiválaszthatják a fuvarozó partnereiket, és csak azért a szolgáltatásért kell fizetniük, melyet valóban használnak. 

 

_____________________

* A koronavírus-járvány a Forbes szerint 4-6 évvel gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődését (https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/06/12/covid-19-accelerated-e-commerce-growth-4-to-6-years/?sh=38cc966600fa)

** A Fulfillment kézikönyve – DHL Supply Chain

*** Öt e-kereskedelmi trend, és hogyan reagálhat egy változó piac kihívásaira – DHL Supply Chain

**** https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/report/consumer-2020 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14