100-ból 96 felhasználót meggyőzött az építőipari digitalizáció sikercége
Jó vagy nagyon jó tapasztalatokról számolt be a PlanRadar építőipari, épületüzemeltetési szoftver felhasználóinak 96 százaléka a bécsi székhelyű cég valamivel több mint 3000 válaszadó bevonásával készített átfogó európai felmérésében.
Az elégedettséget az is jól mutatja, hogy a résztvevők elsöprő többsége, 95 százaléka újabb projektjeiben is szívesen használná a terméket, amely a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át az épületek fenntartásáig biztosítja a folyamatok teljeskörű digitalizációját, amivel minden szakaszban időt és pénzt lehet megtakarítani. A felhasználók a Magyarországon is elérhető szoftver legfontosabb előnyei közül az elképzeléseikhez és elvárásaikhoz igazodó nagyfokú rugalmasságot és a könnyű kezelhetőséget emelték ki.
A megkérdezettek (zömmel kis és középvállalkozások, 18 százalékban ezer főnél többet foglalkoztató nagyvállalatok) 58 százaléka a hagyományos adatgyűjtési és adatfeldolgozási módszerről – toll és ceruza vagy Excel – váltott PlanRadarra, elsősorban azért, hogy a folyamatok digitalizációjával időt és így pénzt takarítson meg. A számítás a felhasználók meghatározó többségénél bevált. A válaszadók 87 százaléka a hibakezelésben, 79 százaléka a feladatok létrehozásában, elosztásában és nyomon követésében, 77 százaléka a helyszíni bejárásoknál és ellenőrzéseknél számolt be jelentős időnyereségről.
A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók kétharmada az eredetileg tervezettnél több területen használja a PlanRadart, vagyis fokozatosan ismeri fel a szoftver alkalmazásával járó sokoldalú előnyöket. Első körben a legtöbben (a felhasználó háromnegyede) a kivitelezési hibák kezelésre vetette be a terméket, amelynek alkalmazását a későbbiekben kiterjesztette egyebek között a projektdokumentációra, a helyszíni ellenőrzésekre, az auditokra és a dokumentumkezelésre is.
Az első magyar tapasztalatok egybecsengenek az európaiakkal. A győri székhelyű TSPC Csoport műszaki ellenőrzési feladatok elvégzésére keresett digitális megoldást a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) csornai központjának építésekor. A feladat elvégzésére fordított idő a korábbiakhoz képest a negyedével csökkent, az ellenőrök és a kivitelezők közötti kommunikáció felgyorsult. Erőteljesen javult, megközelítette a 100 százalékot a kivitelezési hiányosságok felszámolásának hatékonysága. A kedvező tapasztalatok miatt a vállalat azt tervezi, hogy több beruházás ellenőrzésén is beveti a szoftvert, a távolabbi jövőben pedig szeretné más területeken is kihasználni a termékben rejlő további lehetőségeket, legyen szó tervezésről, kivitelezésről vagy éppen az elkészült épületek fenntartásáról, üzemeltetéséről.
„A PlanRadar nemrégiben az osztrák B2B szektor történetének legnagyobb összegű második fordulós tőkebevonási körében 69 millió dollárt gyűjtött össze a befektetőktől, a pénzt nemzetközi terjeszkedésre és fejlesztésre fordítja. Felpörgeti a kutatásfejlesztési beruházásokat, új technológiai központot és önálló termékinnovációs csapatot hoz létre. A célunk az, hogy egy év alatt megháromszorozzuk forgalmunkat, a magyar piacot is beleértve” – mondja Simon Szilárd, a cég magyarországi részlegének vezetője.
A PlanRadar innovatív megoldásait ma már 14 500 megrendelő, és több mint 60 országban 100 ezer iparági szakember használja naponta a projektek hatékonyságának növelésére és a magas színvonalú kivitelezés biztosítására. A koronavírus-járvány miatt számos vállalkozás átalakította az együttműködés és az információmegosztás módját. A már idézett európai felmérésben a válaszadók fele számolt be arról, hogy a PlanRadar komoly segítséget jelentett, mert a szoftver használatának köszönhetően sikerült jelentősen csökkenteni a fertőzés kockázatával járó személyes találkozások számát, valamint javítani az otthoni munkavégzés feltételeit.
Kapcsolódó cikkek
- A Liferay-t választotta partnerének a horvát nemzeti biztosító
- Az Affidea felgyorsítja a digitalizációt
- Innováció az építőipari beruházások tervezésében
- Rekordösszeget adtak össze a befektetők az építőipart forradalmasító sikercégnek
- Hibrid módszer teszi olcsóbbá az ingatlan-adásvételt
- Kiemelkedő digitális biztosító minősítést szerzett az Aegon
- 50 milliós Digitális Felzárkóztatási Alapot indít a Magyar Vöröskereszt és a Telenor
- Digitalizálja repülési dokumentációit a Wizz Air
- A gépjárműgyártásnak igazodnia kell a gyorsan változó és sokszínű hajtáslánc-mixhez
- Szombaton átadták a VISZ oktatási pályázatának díjait
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.