Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
Az IT szektor a 2023-as évben az előző évi növekedéshez képest csökkenést mutatott a megrendelések tekintetében, azonban hazai és nemzetközi jóslatok szerint az idei évben növekedésnek indulhat – végzett piaci körképet a hazai IT munkaerőpiac egyik vezető cége, a Bluebird. A cégben 2024. január 1-től változás történt: az alapító és CEO Réfi Balázs ezentúl a nemzetközi terjeszkedést irányítja, az ő feladatait a szektorban már nagy tapasztalattal rendelkező Hradek Viktória látja el.
Az autópálya-matricák 2024-es áremelkedése a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja, többen döntenek a kevesebb autózás mellett, míg mások ezentúl kerülhetik az autópályákat bizonyos esetekben – derült ki a Simple felhasználók körében végzett felmérésből. Március 1-től érkezik továbbá a 24 órás autópálya matrica, ami megkönnyítheti az átutazók, kirándulók életét. A megkérdezettek 36 százaléka ugyan hasznosnak találja az újítást, de sokan a kisebb kiruccanások esetén is inkább a 10 napos e-matricát választanák.
Az új év új változásokat is hozott az autózók számára, az autópálya-matricák drágulása és a fizetős utak bővülése anyagi terhet jelenthet – az OTP Mobil a Simple felhasználók körében végzett felmérésével* vizsgálta, ezek hogyan alakítják a közlekedési szokásokat.
„A felmérésünkből kiderült, hogy sokan a közlekedési szokásaikon is kénytelenek változtatni az anyagiak miatt: 15 százalék kevesebbet autózik majd és csak akkor vásárol rövid lejáratú matricát, ha nagyon muszáj, míg 8 százalék inkább egyáltalán nem is használ autópályát a jövőben. Mindössze 8 százalékot nem érintett érzékenyen a változás, bevallásuk szerint nekik belefér a büdzséjükbe az áremelés” – szemléltette az eredményeket Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
A válaszadók harmada havonta legalább egyszer használ fizetős útszakaszt, 23 százalék hetente, 17 százalék pedig naponta közlekedik ilyen utakon. A megkérdezettek 16 százaléka évente legalább egyszer hajt fizetős útra, míg a maradéknak vagy nem esik útba, vagy csak akkor közlekedik díjköteles sztrádán, ha nagyon muszáj. Annak érdekében, hogy használhassa az autópályát, minden második megkérdezett vármegyei e-matricát szokott vásárolni. 22 százalék a heti (10 napos), 18 százalék az éves országos, míg 4 százalék a havi matricát preferálja. A többség (55 százalék) január elején váltja meg a következő évre az e-matricáját, de tízből egy fő már a decemberi elővásárlás idején beszerzi azt.
Idén január 1-től a korábban már megszokottak mellett több mint 200 kilométernyi, eddig ingyenes útszakasz lett fizetős, köztük az M0-ás autópálya teljes szakasza is. Ennek köszönhetően 12 százalék megfontolja az éves vármegyei vagy országos matrica vásárlást. A kisebb, egynapos kiruccanásokhoz, átutazásokhoz azonban március 1-től már 24 órás e-matrica is a rendelkezésünkre áll majd. A Simple felhasználók 36 százaléka hasznosnak találja ezt az újítást, már korábban is szüksége lett volna rá. A megkérdezettek fele egynapos kirándulások, utazások során venné igénybe az új matrica típust. Tízből egy fő akkor preferálná, ha átutazóban van, míg 8 százalék abban az esetben használná ki, ha véletlenül hajt fel egy fizetős sztrádára. Közel minden negyedik válaszadó viszont semmilyen esetben nem venne ilyen rövid lejáratú matricát. Ennek a legfőbb oka, hogy sokan jóval többet utaznak, így jobban megéri számukra a többnapos matrica.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb mérföldkő és egy újítás a Simple alkalmazásban
- Nem akarnak fizetni az M0-n az autósok
- SimpleTrends Konferencia: ahol a jövő üzleti trendjei és a ma e-kereskedői találkoznak
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
- Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
- Okostelefonból POS-terminál
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
- BKK jegyet és bérletet is vehetünk a Simple alkalmazással
- Tervezzük tudatosan az autópálya-matrica vásárlást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.