500 millió eurót lehetne spórolni a vegyes elektromos flottákkal
Az EIT InnoEnergy friss tanulmánya szerint az e-áruszállító kerékpárokból és e-autókból álló vegyes elektromos flották jelentős költségeket takaríthatnak meg a városi logisztikai szolgáltatóknak a 100%-ban e-autó flotta üzemeltetéséhez képest. Egyúttal jelentősen hozzájárulhatnak a városok életminőségének javításához.
Az EU-ban az elektronikus kereskedelem évente 8 – 14%-kal növeli a szállítandó csomagok mennyiségét, amellyel párhuzamosan az európai országok folyamatosan törekszenek a CO2-kibocsátás csökkentésére.
"A logisztikai szolgáltatóknak a növekvő csomagmennyiség mellett, szigorodó városi szabályozásokkal, valamint a költségmegtakarítás szükségességével is egyszerre kell szembenézniük egy alapvetően alacsony árrésű üzletágban. A jelen felmérésünk azt mutatja meg nekik, hogy az e-áruszállító kerékpárok nemcsak fenntartható megoldást jelentenek ezekre a kihívásokra, hanem versenyképesek is lehetnek a számukra. Már ma is, de még inkább 2030-ra." – jelentette ki Jennifer Dungs, az EIT InnoEnergy mobilitásért felelős globális vezetője.
Hozzátette, hogy az EIT InnoEnergy friss tanulmánya rámutat arra, hogy például az évi 2 milliárd darab csomagot szállító nagy logisztikai piaci szereplő esetében, amely 80%-ban e-cargo kerékpárokból és 20%-ban e-furgonokból álló vegyes flottát működtet (a 100%-ban e-furgonokból álló flottához képest), az éves költségmegtakarítás 2030-ra 554 millió eurót tehet ki és ezzel akár 80%-kal is csökkenhet az esetükben a kibocsátás mértéke. Valamint ez a vegyes működési modell a 100%-ban e-autós flottákhoz képest csökkenti a helyi hálózatokra nehezedő nyomást és városonként akár 850 háztartás éves energiaigényének megfelelő megtakarítást eredményezheti.
"A vegyes flottákban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a városoknak és a logisztikai szolgáltatóknak érdekükben áll együttműködni. Itt nagy lehetőség rejlik a köz- és magánszféra közötti partnerségek kialakításában az infrastruktúra tervezésének optimalizálása érdekében, biztosítva a fenntarthatóság, a helytakarékosság és a költségmegtakarítás teljes körű kihasználását.” – mondta zárszavában Jennifer Dungs.
A teljes szakértői anyag, a "Finding the Right Mix: The Hidden Costs, Complexities, and Benefits of Mixed Electric Fleets in Last-Mile-Logistics" (A vegyes elektromos flották rejtett költségei, bonyolultsága és előnyei az utolsó mérföldes logisztikában) című tanulmány ingyenesen letölthető innen: https://www.innoenergy.com/discover-innovative-solutions/reports/hidden-costs-benefits-mixed-electric-fleets-last-mile-logistics/
Kapcsolódó cikkek
- Száz gigawattórás energiatárolási rendszer épül fel Európában 2030-ig
- Csökkenő profitvárakozások az e-autóiparban
- Személyre szabottan kimutatja a munkavállalók szén-dioxid kibocsátását egy forradalmian új fejlesztés
- Egyre több városból érdeklődnek a Felsőfokú Logisztikai Menedzser képzés iránt
- Környezetbarát flottával ünnepli ötven éves együttműködését a Waberer's Csoport és a Papyrus
- Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára
- Nagy dobásra készül az amerikai posta
- Ez segítheti a parkolóházakat az e-autó tüzek ellen
- Applikációval a kevesebb szén-dioxid kibocsátásért
- Allianz: 10-ből 6 elektromos autó céges
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.