TECHXPO 2024: négynapos, nemzetközi technológiai show-t rendeznek novemberben Budapesten
Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál idén novemberben Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A szervezők célja, hogy a TECHXPO néhány éven belül a kelet-közép-európai térség meghatározó technológiai expójává váljon, mely a régióból hiányzó, de nyugat-európai nagyvárosokban – többek között Barcelonában és Berlinben – már hosszú múltra visszatekintő üzleti és lakossági eseményekhez sorakozik fel képviselve régiónk szellemi, üzleti és innovációs potenciálját.
A november 21-24. között, első alkalommal megrendezésre kerülő show tartalmas nemzetközi konferencia programmal várja a szakembereket, míg a nagyközönség látványos kiállítás keretében tekintheti meg és próbálhatja ki a legfrissebb technológiai vívmányokat.
Tízezer látogatót, közel 100 kiállítót és több mint 50 előadót várnak a szervezők a rendezvényre, amelynek célja, hogy Kelet-Közép-Európa kiemelkedő nemzetközi technológiai rendezvényeként bemutatkozási lehetőséget teremtsen a régió innovatív megoldásainak és összekapcsolja a térség technológiai ökoszisztémáját.
A rendezvény így a hazai, regionális és globális vállalatok, cégek számára lehetőséget nyújt majd legújabb szolgáltatásaik és termékeik bemutatására mind az üzleti-gazdasági, szakmapolitikai-diplomáciai szféra mind a fogyasztók számára. A TECHXPO 2024 továbbá átfogó képet ad arról, hogyan találkozhat és élhet együtt hatékonyan, előremutatóan és fenntarthatóan a humán és a tech világ. Az esemény azt is bemutatja, milyen sok ponton tudnak együttműködni a vállalatok, nemzetek, földrészek képviselői a digitális technológia által vezérelt világban; legyen szó kultúráról, innovációról vagy fenntarthatóságról.
A TECHXPO 2024 tehát egyszerre konferencia, kiállítás és vásár, amelyen a szakmai szereplők, a technológiát használó vállalkozások és a vásárlók egyaránt találkozhatnak a technológiai újdonságokkal és a mindennapi életet megváltoztató megoldásokkal.
E-sport, digitális állampolgárság, e-mobilitás: széles skálán mozgó tematika
A négynapos technológiai show konferencia programja a digitális állampolgárság és digitális társadalom, az európai versenyképesség, a felelős és fenntartható digitalizáció, a nők szerepe a digitális átalakulásban, a kiberbiztonság, illetve a mobilitás és e-mobilitás témáival várja a szakembereket. A tematika kiemelt eleme a kormány által a közelmúltban indított digitális állampolgárság program, illetve nemzetközi és magyar szinten a digitális társadalmak fejlődésének bemutatása.
A kiállítótérben pedig a látogatók számos izgalmas technológiai innovációval találkozhatnak, melyek a digitális állampolgárság és digitális világ, a mobilitás, e-mobilitás és a mögöttük rejlő technológia, illetve kimondottan a nőkre fókuszálva, a hétköznapok innovatív megoldásait mutatják majd be. Emellett show a karácsonyi szezonra hangolódva számos új okoseszközt és szórakoztató elektronikai terméket is felvonultat majd.
A kiállítás keretében továbbá néhány kiemelt jelentőségű ország bemutatja majd innovációs erejét és technológiai tudását. A TECHXPO mindezek mellett helyt ad a PlayIT, az ország legnagyobb gamer rendezvénye hivatalos after partyjának.
Kiemelkedő lehetőség a hazai és régiós tech szektornak
A TECHXPO 2024 kiemelt célja, hogy csatlakozva a hazánk európai unió soros elnökségével kapcsolatos rendezvénysorozathoz, az azzal együtt járó, Magyarországra irányuló nemzetközi figyelmet kihasználva kiemelt bemutatkozási és kapcsolatépítési lehetőséget biztosítson a hazai és kelet-közép-európai technológiai szektor számára. A szervezők stratégiai célkitűzése, a Kelet és Nyugat üzleti és geopolitikai szereplőinek összekapcsolása: közös platform megteremtése és biztosítása a cégek számára a párbeszédre, együttműködésre, elősegítve a technológiai transzfert és tudásmegosztást.
A TECHXPO fő stratégiai partnere a Ringier Hungary. Így a szervező csapat kiemelten épít majd a svájci hátterű vállalat nemzetközi tudására, tapasztalatára és kapcsolatrendszerére, valamint arra, hogy a Ringier médiatermékein keresztül szinte minden magyar háztartást elér és kiterjedt céges kapcsolatrendszerrel rendelkezik hazánkban is.
A rendezvény megszervezésében közreműködő ITBUSINESS 2003 óta a hazai IT-piac véleményformáló piacvezető üzleti lapja. A magazin küldetése, hogy hidat képezzen az IT-piac szállítói, az IT-termékek és-szolgáltatások felhasználói, valamint a szakmapolitika döntéshozói között, közérthető nyelvre fordítva le a folyton változó technológiák kínálta lehetőségeket.
A szervezők ezzel párhuzamosan már készülnek a jövő évi rendezvényre, mely az idei bemutatkozó esemény után, egy még nagyobb szabású nemeztközi expó lesz, mellyel kapcsolatban már folyamatosan zajlanak az egyeztetések a kiállítókkal, valamint a kutatás-fejlesztési, oktatási, és tudományos szektorok szereplőivel.
Kapcsolódó cikkek
- A villamosenergia-tárolás kaput nyit a zöldebb jövő felé
- Digitális átalakulással őrizhető meg az agrárium versenyképessége
- Rejtett kincsek, a magyar utazók számára! IPW 2023
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- Propaganda elleni védőoltás: Utazás!
- A magyar robotkatica is részt vett a World Robot Olympiadon
- CEBIT 2019 – még több újdonság
- Szabad Szoftver Konferencia és Kiállítás
- A közép-európai tech szektor krémje a prágai CES-en
- Utópia Szintetizátor – Interaktív Kiállítás és Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.