Új árstruktúra az EDS-nél
Fekete Gizella, 2003. június 19. 21:11
Az EDS tegnap közzétette új stratégiai irányelveit. Az új vezetés tovább kívánja erősíteni az EDS IT outsourcing tevékenységét, új befektetési politikát dolgoz ki, és javítani kíván a cég fizetési mérlegén és likviditásán. A magyarországi növekedést segítik a bejelentett változások.
Az új stratégia a meglévő szolgáltatási kapacitások széleskörű kiterjesztésével, a rendelkezésre álló infrastruktúra és az iparági tapasztalatok kiaknázásával, valamint a szolgáltató és üzleti egységek átstrukturálásával elért hatékonyságnöveléssel az EDS-t a piac legköltséghatékonyabb és magas értéket biztosító IT szolgáltatójaként pozícionálja
Az EDS árbevételének 80 százalékát kitevő IT outsourcing továbbra is a vállalat fő tevékenysége marad, és a több üzletági modellből egy szolgáltatási ágra koncentráló struktúra létrehozásával kívánják a fókuszt növelni. Az egyszerűsített működési modell egy területre összpontosítja az erőforrásokat és a portfóliót. Az A.T. Kearney és a Termék-életciklus menedzsment megoldások (PLM) továbbra is megmaradnak kiegészítő ágazatként.
A költséghatékonyság érdekében az EDS globális szinten mintegy 2 százalékos leépítést irányzott elő. Ez és az átszervezés eredményeként várt hatékonyabb szervezet 230 millió dollárnyi adózás előtti megtakarítást jelenthet évente.
A versenyképes szolgáltatási árak erősítése érdekében az EDS folytatja a korábban elfogadott Best Shore stratégiáját, melynek keretében az alkalmazásfejlesztéshez és a call-center szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységét költséghatékonyabb országokba helyezi át, mint pl. Egyiptom, Új-Zéland, Kanada, Brazília, Írország India és Magyarország.
Az átszervezések költsége 2003-ban 425-475 millió USD körül várható, ennek egy része már a második negyedévben realizálódik. A második negyedéves előrejelzés 11 millió USD bevételt és 200 millió USD szabad cash flow-t mutat. 2004-re 20-21 milliárd dolláros bevétellel és 800 milliótól 1 milliárdig terjedő cash flow-val számol. A cash flow helyzet javulását várja az alaptevékenységhez nem tartozó szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra értékesítéséből is.
A magyarországi árbevétel 96%-a eddig is az IT outsourcing-ból származott, így az új szervezeti struktúra és a szolgáltatások fókusza várhatóan kevésbé érinti a hazai működést. A munkaerő-leépítések szintén nem érintik Magyarországot, ellenkezőleg, a Best Shore stratégia keretében hazánkba telepített és tavaly szeptemberben megnyílt EDS Regionális Központ ügyfélköre folyamatosan nő, így idén a központ 100 fővel bővül, amelyből 40 új munkatárs már munkába állt.
Az EDS árbevételének 80 százalékát kitevő IT outsourcing továbbra is a vállalat fő tevékenysége marad, és a több üzletági modellből egy szolgáltatási ágra koncentráló struktúra létrehozásával kívánják a fókuszt növelni. Az egyszerűsített működési modell egy területre összpontosítja az erőforrásokat és a portfóliót. Az A.T. Kearney és a Termék-életciklus menedzsment megoldások (PLM) továbbra is megmaradnak kiegészítő ágazatként.
A költséghatékonyság érdekében az EDS globális szinten mintegy 2 százalékos leépítést irányzott elő. Ez és az átszervezés eredményeként várt hatékonyabb szervezet 230 millió dollárnyi adózás előtti megtakarítást jelenthet évente.
A versenyképes szolgáltatási árak erősítése érdekében az EDS folytatja a korábban elfogadott Best Shore stratégiáját, melynek keretében az alkalmazásfejlesztéshez és a call-center szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységét költséghatékonyabb országokba helyezi át, mint pl. Egyiptom, Új-Zéland, Kanada, Brazília, Írország India és Magyarország.
Az átszervezések költsége 2003-ban 425-475 millió USD körül várható, ennek egy része már a második negyedévben realizálódik. A második negyedéves előrejelzés 11 millió USD bevételt és 200 millió USD szabad cash flow-t mutat. 2004-re 20-21 milliárd dolláros bevétellel és 800 milliótól 1 milliárdig terjedő cash flow-val számol. A cash flow helyzet javulását várja az alaptevékenységhez nem tartozó szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra értékesítéséből is.
A magyarországi árbevétel 96%-a eddig is az IT outsourcing-ból származott, így az új szervezeti struktúra és a szolgáltatások fókusza várhatóan kevésbé érinti a hazai működést. A munkaerő-leépítések szintén nem érintik Magyarországot, ellenkezőleg, a Best Shore stratégia keretében hazánkba telepített és tavaly szeptemberben megnyílt EDS Regionális Központ ügyfélköre folyamatosan nő, így idén a központ 100 fővel bővül, amelyből 40 új munkatárs már munkába állt.
Kulcsszavak: EDS
Kapcsolódó cikkek
- EDS: változás a kommunikációban
- Stabil negyedévet zárt az EDS
- EDS: nyereséges második negyedév
- Újabb magyar régióvezetői kinevezés az EDS-nél
- Az EDS is Indiában terjeszkedik
- Biztató EDS eredmények
- EDS: 1,7 milliárd USD értékű IT szolgáltatási megállapodás
- EDS - 11 milliárd forint beruházás 3 év alatt
- Jelentősen erősítette piaci pozícióját az EDS
- Az EDS marad a GM fő IT-outsourcing partnere