Új árstruktúra az EDS-nél

Fekete Gizella, 2003. június 19. 21:11
Az EDS tegnap közzétette új stratégiai irányelveit. Az új vezetés tovább kívánja erősíteni az EDS IT outsourcing tevékenységét, új befektetési politikát dolgoz ki, és javítani kíván a cég fizetési mérlegén és likviditásán. A magyarországi növekedést segítik a bejelentett változások.
Az új stratégia a meglévő szolgáltatási kapacitások széleskörű kiterjesztésével, a rendelkezésre álló infrastruktúra és az iparági tapasztalatok kiaknázásával, valamint a szolgáltató és üzleti egységek átstrukturálásával elért hatékonyságnöveléssel az EDS-t a piac legköltséghatékonyabb és magas értéket biztosító IT szolgáltatójaként pozícionálja

Az EDS árbevételének 80 százalékát kitevő IT outsourcing továbbra is a vállalat fő tevékenysége marad, és a több üzletági modellből egy szolgáltatási ágra koncentráló struktúra létrehozásával kívánják a fókuszt növelni. Az egyszerűsített működési modell egy területre összpontosítja az erőforrásokat és a portfóliót. Az A.T. Kearney és a Termék-életciklus menedzsment megoldások (PLM) továbbra is megmaradnak kiegészítő ágazatként.

A költséghatékonyság érdekében az EDS globális szinten mintegy 2 százalékos leépítést irányzott elő. Ez és az átszervezés eredményeként várt hatékonyabb szervezet 230 millió dollárnyi adózás előtti megtakarítást jelenthet évente.

A versenyképes szolgáltatási árak erősítése érdekében az EDS folytatja a korábban elfogadott Best Shore stratégiáját, melynek keretében az alkalmazásfejlesztéshez és a call-center szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységét költséghatékonyabb országokba helyezi át, mint pl. Egyiptom, Új-Zéland, Kanada, Brazília, Írország India és Magyarország.

Az átszervezések költsége 2003-ban 425-475 millió USD körül várható, ennek egy része már a második negyedévben realizálódik. A második negyedéves előrejelzés 11 millió USD bevételt és 200 millió USD szabad cash flow-t mutat. 2004-re 20-21 milliárd dolláros bevétellel és 800 milliótól 1 milliárdig terjedő cash flow-val számol. A cash flow helyzet javulását várja az alaptevékenységhez nem tartozó szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra értékesítéséből is.

A magyarországi árbevétel 96%-a eddig is az IT outsourcing-ból származott, így az új szervezeti struktúra és a szolgáltatások fókusza várhatóan kevésbé érinti a hazai működést. A munkaerő-leépítések szintén nem érintik Magyarországot, ellenkezőleg, a Best Shore stratégia keretében hazánkba telepített és tavaly szeptemberben megnyílt EDS Regionális Központ ügyfélköre folyamatosan nő, így idén a központ 100 fővel bővül, amelyből 40 új munkatárs már munkába állt.
Kulcsszavak: EDS

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01