A Digital River és az EU internetes adópolitikája
További bonyolító tényező az is, hogy a forgalmi adó értéke országonként változik. Egyes országokban alacsonyabb, például Luxemburgban csak 15%-os, azonban Dániában és Svédországban akár a 25%-ot is elérheti. "Az ügyfélnek bonyolult és nehézkes kiszámolni ezt az adófajtát. Regisztrálnia kell valamennyi EU-tagállamban, és ki kell számítania a helyes adóértéket, illetve szoftvert kell vásárolnia ahhoz, hogy az egész műveletet elvégezhesse" - nyilatkozta Jay Kerutis, a Digital River Software és a Digital Commerce Services elnöke.
A Digital River változtatásokat hajtott végre saját e-kereskedelmi rendszerében is, hogy segíthessen az ügyfeleinek eligazodni a gyakran bonyolult és szövevényes adótörvényekben. A minnesotai székhelyű cég ügyleteinek több mint negyedét az Egyesült Államokon kívül köti, és ennek következtében megéri a számára adószámítási szolgáltatásokat nyújtani e-kereskedelmi ügyfeleinek.
Az új szabályozás óriási kihívást jelent a kereskedők számára, akik kénytelenek rendszerüket jelentősen átalakítani annak érdekében, hogy teljesítsék az előírásokat. Az új törvény életbe lépésének ráadásul az is várható következménye lesz, hogy az amerikai székhelyű cégek ezután magasabb áron értékesítik termékeiket az európai vásárlóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Precedens értékű ítélet a szerzői jog védelmében
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.