Biztosítók: az internetes bevétel 2003-ban is elhanyagolható marad
2003 I. negyedévében a GKI-Westel e-pénzügyi index értéke 20,8 volt, ami változatlanul mérsékelt optimizmust jelez az elektronikus pénzügyi szolgáltatások jövőjével kapcsolatban. 2003. március 31-én 264 ezer internetbanki lakossági ügyfél és 44 ezer internetbanki vállalati ügyfél volt a hazai hitelintézeteknél. A lakossági internetbanki (szerződéssel rendelkező) ügyfelek száma 60%-kal, a vállalatiaké 110%-kal növekedett a megelőző 12 hónap során. Az előzetes adatok szerint a lakossági internetbanki ügyfelek száma 2003. június 30-ra 275 ezerre emelkedett. A biztosítások internetes értékesítése még 2003 elején is marginális volt, és áttörés a 2003. év egészében sem várható.
II. A felmérés eredményei
2003. I. negyedévében a GKI-Westel e-pénzügyi index, amely az internet pénzügyi szektorban betöltött szerepére vonatkozó vélemények, a pénzintézet képességének megítélése az internet adta előnyök kihasználásában és az internetes értékesítés várható arányára vonatkozó kérdések eredményeként adódik, 20,8-es értéket vett fel. Ez stagnálás az előző negyedévhez viszonyítva, de még így is a pénzügyi szolgáltatók mérsékelt optimizmusát fejezi ki az elektronikus pénzügyi szolgáltatások potenciáljával kapcsolatban.
GKI-Westel e-pénzügyi index
[bigimage 1 center]
Internetes banki ügyfelek
2003. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok és takarékszövetkezetek kb. 264 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12,5%-kal több mint 3 hónappal és 60% több mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 44.560 volt, ami 35%-os, illetve 110%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
Az adatok alapján a felnőtt lakosság 3,1%-a rendelkezett internetbanking szerződéssel, azaz az internethez hozzáférők 15%-a szerződött erre a szolgáltatásra.
Az előzetes adatok szerint az internetbanki szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma 275 ezerre emelkedett 2003. június 30-ra.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma az internetes bankoknál
[bigimage 2 center]
2003 1. negyedévétől kezdve az internetes szolgáltatással rendelkező takarékszövetkezetek ügyfeleit is tartalmazza, számuk azonban még marginális.
Banki internetes tranzakciók
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok kereskedésének igénybevétele esetében is.
Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
- EGYENLEGÉRTÉKEK [-100: JELENTŐSEN CSÖKKEN; +100 JELENTŐSEN NŐ] SKÁLÁN -
[bigimage 3 center]
Biztosítók internetes értékesítése
2003 első negyedévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állomány-díjbevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1%-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1% alatti az internetes állomány-díjbevétel aránya.
A válaszoló biztosítók várakozása szerint az internetes értékesítésből származó bevételi hányad 2003 egészében is elhanyagolható marad. Ennek részben az az oka, hogy még a biztosítók kis része kínál online biztosításokat, részben pedig az az üzletfilozófia húzódik meg a háttérben, hogy ügynökökön keresztül nagyobb értékű, bonyolultabb konstrukciójú biztosítások is értékesíthetők.
A biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb növekedése csupán a későbbiekben tervezett internetes-értékesítések megjelenése után várhatók.
biztosítási termékek internetes értékesítésítésének várt növekedése a következő 12 hónap során
EGYENLEGÉRTÉKEK [-100: JELENTŐSEN CSÖKKEN; +100 JELENTŐSEN NŐ] SKÁLÁN –
[bigimage 4 center]
III. A kutatásról
A felmérés 2003 júniusában zajlott a pénzügyi szférán belül teljes körűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. A kutatás reprezentativitása kimagasló volt: mérlegfőösszeg alapján a bankok 80%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 92%-a képviseltette magát a felmérésben.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Diszkont utasbiztosítás az interneten a Groupama Biztosítótól
- Több mint felével nőtt az internetbanki ügyfelek száma
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).