18 ezerrel több internetbanking ügyfél 3 hónap alatt
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri
a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus
gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatják be.
2003 II. negyedévében az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke 16,7-ra csökkent, de a csökkenés nem tekinthető szignifikánsnak.
2003. június 30-án 282 ezer internetbanki lakossági és 49 ezer internetbanki vállalati ügyféle volt a hazai hitelintézeteknek.
A lakossági internetbanki (szerződéssel rendelkező) ügyfelek száma 55%-kal, a vállalatiaké 90%-kal növekedett az elmúlt egy évben.
Mind a vállalatok, mind a lakosság leginkább átutalások indítására és számlainformációk lekérdezésére fogja a jövőben is az internetbankot használni.
A biztosítások internetes értékesítése még 2003 első félévében is marginális volt, és áttörés 2003. év egészében sem várható.
Internetes banki ügyfelek
2003. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok kb. 282 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 6,7%-kal több mint 3 hónappal és 55% több mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 49 ezer volt, ami 20%-os, illetve 90%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. 2003. június 30-án az internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan kb. 7,5%, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan kb. 12% volt.
Banki internetes tranzakciók
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók/számlainformációk lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.
Biztosítók internetes értékesítése
2003 első félévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1%-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1% alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya.
Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.
Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, míg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
- A nagy riválisok növekvő ereje a középvállalatok növekedését lelassíthatja
- Diszkont utasbiztosítás az interneten a Groupama Biztosítótól
- Új internetes szolgáltatások a SIGNAL Biztosító Rt. Honlapján
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).