Ritka a hatékony dokumentumkezelés az európai vállalatoknál

forrás Prim Online, 2004. január 21. 20:54
Az európai vállalatok árbevételeinek 5-15%-át, vezetőik értékes idejének pedig 45%-át dokumentumok előállítása és karbantartása emészti fel. Mindezek ellenére ritkán találkozunk hatékony dokumentumkezelési stratégiával, ráadásul kevés vezető van tisztában a dokumentumokkal kapcsolatban felmerülő valóságos és jelentős költségekkel. Többek között ezek a tanulságai az International Data Corporation (IDC) független elemző cég új kutatásának, amelyet a Xerox megbízásából végzett 2003 második felében.


Az IDC tanulmánya, mely 500 főnél több alkalmazottat foglalkoztató európai vállalatok kb. 1000 felsővezetőjének bevonásával készült, rámutatott arra, hogy az európai szervezetek közel kétharmada (65%) nem követi nyomon a dokumentumok költségeit. A felsővezetőknek csupán 10 százaléka képes megbecsülni az ilyen jellegű kiadásokat, bár többségük azt állítja, hogy vállalatának van dokumentumkezelési stratégiája. A megkérdezettek több mint fele úgy gondolja, hogy stratégiájuk jól vagy igen jól működik és javítja a hatékonyságot, a termelékenységet, illetve a költségellenőrzést. Kevesen vélik azonban, hogy ez mindhárom területre érvényes. A kutatás felfedte a dokumentumkezelés különösen gyenge pontjait, melyek a tartalomkezelés, a munkafolyamat (workflow) és az igény szerinti nyomtatás területei.

Az IDC-kutatás hatalmas hulladékarányt tárt fel: a vizsgált vállalatok 31 százalékánál az összes kinyomtatott dokumentumnak több mint 10 százaléka a szemétbe kerül, mert helytelen információkat tartalmaz vagy mert nem használják őket, de a válaszadók több mint 10 százalékánál a hulladék meghaladja az összes nyomtatás 30 százalékát.

Az IDC a kutatás eredményeivel együtt közzétett ún. Fehér Könyvében (White Paper) azt javasolja, hogy a vállalatok tegyenek lépéseket tényleges költségeik meghatározására, vizsgálják meg dokumentum-feldolgozási stratégiájukat, valamint arra ösztönzi a vezetőket, hogy e terület racionalizálásával törekedjenek költségeik csökkentésére és hatékonyságuk növelésére.

A Xerox dokumentum kezelési felmérése az első lépés azon területek feltárásában, melyek költségmegtakarításra és a folyamatok ésszerűsítésére kínálnak alkalmat. Ezután kerülhet sor az ügyféllel történő megállapodásra és a dokumentum-feldolgozást meghatározó stratégia kialakítására, melyet a Xerox valósít meg, garantálva az idő- és költségmegtakarítást, valamint az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételét.

"Nagyon ritkán merül fel, hogy a felmérési folyamat nem tár fel olyan területeket, amelyekkel foglalkozni kell" - foglalja össze tapasztalatait xxx magyar felelős Shaun Pantling, a Xerox Europe üzleti szolgáltatási részlegének igazgatója. "A megtakarítások gyakran jelentősek, különösen, ha a szervezet kész felülvizsgálni működését és kiadni a feladatot egy külső partnernek. Legutóbb egy globális informatikai szolgáltató irodai nyomtatási költségeit csökkentettük éves szinten több, mint 1 millió dollárral. További jelentős előnyei is voltak a feladat-kihelyezésnek, hiszen aokaz így felszabaduló munkaidő lehetővé tette a vállalat számára az elmozdulást a hatékonyabb üzleti folyamatok és a munkatársak termelékenységének javítása felé."

Az IDC által megkérdezett felsővezetők több mint fele úgy véli, hogy a jelenlegi üzleti környezet legnegatívabb aspektusai a világgazdaság mélyrepülése, a fokozott verseny, és a pénzeszközök hiánya. A nyilatkozók beszámoltak arról is, hogy a legnagyobb üzleti kihívást számukra a nyereség és termelékenység növelése jelenti, második helyen pedig az ügyfélszolgálat javítása áll. "Különösen ebben a piaci környezetben az üzleti élet melyik területe kerülhetné még el ennyire a vezetés figyelmét, mint a dokumentumkezelés, holott kiemelkedően magas költségekkel jár, épp ezért elképesztően nagy megtakarítási lehetőségeket kínál, ráadásul az ügyfelek kiszolgálását is hatalmas mértékben javítja?" - kérdezi Jamie Snowdon, az IDC európai szolgáltatási részlegének kutatási igazgatója.

A Xerox által szponzorált, "Dokumentumok - A költségellenőrzés és a vállalat átalakításának lehetősége" című vizsgálat során az IDC közel 1000 igazgatót, informatikai, technológiai és gazdasági vezetőt kérdezett ki 14 európai országban. A vizsgálatban részt vett az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Ausztria, Svájc, Belgium, Hollandia, Svédország, Dánia, Finnország, Spanyolország, Lengyelország és a Cseh Köztársaság.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01