Ritka a hatékony dokumentumkezelés az európai vállalatoknál
Az IDC tanulmánya, mely 500
főnél több alkalmazottat foglalkoztató európai vállalatok kb. 1000
felsővezetőjének bevonásával készült, rámutatott arra, hogy az európai
szervezetek közel kétharmada (65%) nem követi nyomon a dokumentumok költségeit.
A felsővezetőknek csupán 10 százaléka képes megbecsülni az ilyen jellegű
kiadásokat, bár többségük azt állítja, hogy vállalatának van dokumentumkezelési
stratégiája. A megkérdezettek több mint fele úgy gondolja, hogy stratégiájuk
jól vagy igen jól működik és javítja a hatékonyságot, a termelékenységet,
illetve a költségellenőrzést. Kevesen vélik azonban, hogy ez mindhárom
területre érvényes. A kutatás felfedte a dokumentumkezelés különösen gyenge
pontjait, melyek a tartalomkezelés, a munkafolyamat (workflow) és az igény
szerinti nyomtatás területei.
Az IDC-kutatás hatalmas
hulladékarányt tárt fel: a vizsgált vállalatok 31 százalékánál az összes
kinyomtatott dokumentumnak több mint 10 százaléka a szemétbe kerül, mert
helytelen információkat tartalmaz vagy mert nem használják őket, de a
válaszadók több mint 10 százalékánál a hulladék meghaladja az összes nyomtatás
30 százalékát.
Az IDC a kutatás
eredményeivel együtt közzétett ún. Fehér Könyvében (White Paper) azt javasolja,
hogy a vállalatok tegyenek lépéseket tényleges költségeik meghatározására,
vizsgálják meg dokumentum-feldolgozási stratégiájukat, valamint arra ösztönzi a
vezetőket, hogy e terület racionalizálásával törekedjenek költségeik
csökkentésére és hatékonyságuk növelésére.
A Xerox dokumentum kezelési
felmérése az első lépés azon területek feltárásában, melyek
költségmegtakarításra és a folyamatok ésszerűsítésére kínálnak alkalmat. Ezután
kerülhet sor az ügyféllel történő megállapodásra és a dokumentum-feldolgozást meghatározó
stratégia kialakítására, melyet a Xerox valósít meg, garantálva az idő- és
költségmegtakarítást, valamint az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételét.
"Nagyon ritkán merül fel, hogy a felmérési folyamat nem tár fel olyan
területeket, amelyekkel foglalkozni kell" - foglalja össze tapasztalatait xxx magyar felelős Shaun Pantling, a Xerox Europe üzleti szolgáltatási részlegének
igazgatója. "A megtakarítások gyakran jelentősek, különösen, ha a szervezet
kész felülvizsgálni működését és kiadni a feladatot egy külső partnernek. Legutóbb
egy globális informatikai szolgáltató irodai nyomtatási költségeit
csökkentettük éves szinten több, mint 1 millió dollárral. További jelentős
előnyei is voltak a feladat-kihelyezésnek, hiszen aokaz így felszabaduló
munkaidő lehetővé tette a vállalat számára az elmozdulást a hatékonyabb üzleti
folyamatok és a munkatársak termelékenységének javítása felé."
Az IDC által
megkérdezett felsővezetők több mint fele úgy véli, hogy a jelenlegi üzleti
környezet legnegatívabb aspektusai a világgazdaság mélyrepülése, a fokozott
verseny, és a pénzeszközök hiánya. A nyilatkozók beszámoltak arról is, hogy a
legnagyobb üzleti kihívást számukra a nyereség és termelékenység növelése
jelenti, második helyen pedig az ügyfélszolgálat javítása áll. "Különösen ebben
a piaci környezetben az üzleti élet melyik területe kerülhetné még el ennyire a
vezetés figyelmét, mint a dokumentumkezelés, holott kiemelkedően magas
költségekkel jár, épp ezért elképesztően nagy megtakarítási lehetőségeket
kínál, ráadásul az ügyfelek kiszolgálását is hatalmas mértékben javítja?" - kérdezi Jamie
Snowdon, az IDC európai szolgáltatási részlegének kutatási igazgatója.
A Xerox által szponzorált, "Dokumentumok - A költségellenőrzés és a
vállalat átalakításának lehetősége" című vizsgálat során az IDC közel 1000
igazgatót, informatikai, technológiai és gazdasági vezetőt kérdezett ki 14
európai országban. A vizsgálatban részt vett az Egyesült Királyság,
Franciaország, Németország, Olaszország, Ausztria, Svájc, Belgium, Hollandia,
Svédország, Dánia, Finnország, Spanyolország, Lengyelország és a Cseh
Köztársaság.
Kapcsolódó cikkek
- Xerox multifunkciós készülék egy nyomtató áráért
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Kilenc új dokumentum-szkenner a Xerox-tól
- ELO Digital dokumentumkezelő programrendszerek a magyar piacon
- Xerox Phaser 8560: szebb és tisztább színes nyomtatás
- DocAge: új, hazai elektronikus iktató és archiváló rendszer
- E-Group: minősített elektronikus dokumentumkezelő rendszer
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.