2003 a siker éve a Microsoft Business Solutions-nál

forrás Prim Online, 2004. február 2. 15:20
Sikeres évet zár 2003-ban a Microsoft Business Solutions Magyarországon, amely az utóbbi félévben megduplázta ügyfélszámának növekedési ütemét. A Microsoft ERP megoldásai iránti megnövekedett érdeklődés azt bizonyítja, hogy a Navision és az Axapta elnyerte a hazai vállalatok bizalmát.

A 2003-as év bebizonyította, hogy a Microsoft Magyarország nemcsak kliens és kiszolgáló oldali termékeivel, hanem üzleti megoldásaival is magas szintű szolgáltatást nyújt felhasználóinak. A Microsoft Business Solutions ERP termékei iránti érdeklődés fokozatosan nőtt az év folyamán, nyár óta pedig megduplázódott az ügyfelek számának növekedési üteme; jelenleg havonta átlagosan négy új vállalattal bővül az ügyfélkör. A gyors növekedés jelzi, hogy a magyar vállalatoknál nagy igény mutatkozik folyamataik optimalizálására, és vállalatirányítási rendszereik kiépítését szívesen bízzák a Microsoft Business Solutions-ra, illetve partnereire.

Az ügyfelek között vannak nagykereskedelmi, élelmiszeripari, vegyipari vállalatok, szolgáltató cégek, termelő vállalkozások, szállítmányozók, biztosítótársaságok, szállodák és egy média cég is. Jellemző, hogy több országban jelenlévő ügyfelek is használják a Microsoft Business Solutions termékeket, mint például a francia Dalkia hazai leányvállalata, a Prometheus Kft. Cégcsoportok esetében a kisebb vállalatoknál működő Navision kitűnően illeszkedhet a megtartani kívánt korábbi központi rendszerhez, ezt példázza az ELZETT Sopron Felületkezelő Kft.-nél történt rendszerbevezetés is. Több szervezet - mint például az Országos Betétbiztosítási Alap - a korábbi, elavult rendszerét lecserélte le a Microsoft dinamikus ERP megoldásaira.

Volument tekintve az új ügyfelek mintegy 40%-a a közép/nagyvállalati ERP-t, az Axapta-t, 60%-a az ennél kisebb méretű vállalatoknak optimális Navision-t választotta. Ezen belül mintegy 10% Navision Standard felhasználó. A Navision rendszert használó ügyfelek mindegyike megvásárolta a pénzügyi modult, és igen sokan választották a logisztikai modult is. A termelésirányítási és CRM funkciókat pedig a megbízók egynegyede igényelte. Az ERP csomagok saját CRM moduljainak viszonylag magas száma, illetve a folyamatos érdeklődések azt mutatják, hogy az alkalmazás iránt igen nagy az igény és fontos szempont az integráltság.

A skálázhatóság alapvető előny, ezt mutatja, hogy az egész kis felhasználó számtól a komoly csoportmunkáig minden előfordul. Az új ügyfelek között a legkisebb mindössze 2 felhasználóval rendelkezik, míg a legnagyobbnál 50 user-es rendszert kellett kiépíteni. Általánosságban véve elmondható, hogy a Navision Standard-et 2-8, a Navisiont 10-30, az Axaptát pedig 25-50 felhasználóval rendelkező ügyfelek igényelték.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01