EU vizsgálat: sportközvetítési jogok a 3G hálózatokban
Az ilyen sportesemények közvetítése jelentős húzóerő a fizetős televíziós csatornák esetében, és minden bizonnyal az lesz az internet és UTMS alapú 3G szolgáltatások esetében is. A bizottság a fogyasztói jogok védelmében, és a fejlődés biztosítása érdekében tisztázni akarja a sportközvetítési jogok helyzetét az új médiában, mivel ez a terület máris a versenyhelyzet beszűkülésének jeleit mutatja. Az EU-t minden monopóliumhelyzet kialakulásával fenyegető esetben a 17/62 EC szabályzó jogosítja fel átfogó vizsgálat lefolytatására, melynek 12. cikkelye tartalmazza a trösztellenes EU-alapelveket. Bár az EU-polgárok 81 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, a Svédországban, Dániában, az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Ausztriában bevezetett 3G szolgáltatások egyelőre népszerűtlenek, mindössze 500ezer előfizetőt mondhatnak magukénak. A bizottság éppen ezért nem szeretné, ha egy ilyen fontos tartalomhoz nem jutnának hozzá a készüléktulajdonosok, különösen mivel az elkövetkező 12 hónapban Európa szerte 40 új 3G hálózat kezdi meg működését.
Kapcsolódó cikkek
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál
- Közösségi portál a Pannontól
- Internet szabadon és könnyedén a Pannon új csomagjaival
- Az Antenna Hungária és a T-Mobile mobiltelevíziós kísérletet indított
- EU - elvi egyezség a roaming-tarifák csökkentéséről
- Ingyenes postafiók a Pannontól
- T-Mobile mobilinternet: kétszer annyi változatlan áron
- 3G funkciók 2G mobilhálózatokon?
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- Mobil-internet és e-mail napijeggyel a Pannonnál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.