Renitens EU-tagállamok, hatástalan direktíva?
Kiss Ádám Zoltán, 2004. április 27. 22:02
A júliusban elfogadott tervezet bevezetése ezzel már több mint hat hónapot késett az eredetileg kitűzött dátumhoz képest, ám ennek oka nem feltétlenül a nemtörődömség, inkább az előre látható kudarc, legalábbis az Institute of Information Law (IIL) szervezet szerint.
Lodewijk Asscher, az IIL vezető kutatója szerint a tavaly október 31-re elméletben bevezetésre kerülő direktíva határozottan jó lépés, és a megfelelő irányba, de várhatóan korántsem hozza meg a tőle elvárt eredményeket. Ennek oka, hogy egyrészt túl tágan fogalmaz, és ezzel igen nagy helyi különbségeket tesz lehetővé az egyes tagállamok gyakorlatában, másrészt egyes területeket, mint például a tengerentúlról származó spam, egyáltalán nem fed le. Éppen ezért Lodewijk szerint a direktíva szinte hatástalan lesz a mindennapi életben, hiszen bár megteremti a spam elleni fellépés első jogi alapkereteit, nem ad választ a legnagyobb spamküldők problémájára, márpedig ezek nem európai országok, hanem az USA, Kína és Dél-Korea.
Lodewijk Asscher, az IIL vezető kutatója szerint a tavaly október 31-re elméletben bevezetésre kerülő direktíva határozottan jó lépés, és a megfelelő irányba, de várhatóan korántsem hozza meg a tőle elvárt eredményeket. Ennek oka, hogy egyrészt túl tágan fogalmaz, és ezzel igen nagy helyi különbségeket tesz lehetővé az egyes tagállamok gyakorlatában, másrészt egyes területeket, mint például a tengerentúlról származó spam, egyáltalán nem fed le. Éppen ezért Lodewijk szerint a direktíva szinte hatástalan lesz a mindennapi életben, hiszen bár megteremti a spam elleni fellépés első jogi alapkereteit, nem ad választ a legnagyobb spamküldők problémájára, márpedig ezek nem európai országok, hanem az USA, Kína és Dél-Korea.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27