Jelentős tőkekoncentráció az európai telefon- és hálózatintegrációs piacon
forrás Prim Online, 2004. október 7. 17:47
Jelentős tőkekoncentráció történt az európai telefon- és hálózatintegrációs piacon. Az egyik meghatározó, IP telefóniával is foglalkozó német Tenovis céget felvásárolta az amerikai Avaya. A fúzió erősíti az Avaya magyarországi helyzetét is.
A tranzakció összege 370 millió dollár, de az Avaya átvállalta a cég 275 millió dolláros adósságát is. Ugyanakkor a társaság a befektetéstől 1 milliárd dollár hasznot remél.
A Tenovisnak 5500 alkalmazottja dolgozik Európa-szerte, és eddig is igen jelentős pozíciót töltött be az európai piacon – nyilatkozta a felvásárlásról Gáll Tamás, az Avaya magyarországi leányvállalatának kereskedelmi igazgatója. Az Avaya korábban Európában mindössze 1800 alkalmazottat, és szerényebb piaci részt mondhatott magáénak. A fentiekből következik, hogy a német cég felvásárlásával és a Tenovis mintegy 200 ezres ügyfélbázisával a vállalat mindenekelőtt európai pozícióit szeretné megerősíteni.
A hamburgi székhelyű Tenovis neve elsősorban call- és contact centerek, ügyfélkezelő rendszerek és hálózatok révén vált ismertté Európában, míg Magyarországon elsősorban a telefóniapiac meghatározó szereplője. A cégnek működik irodája Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban és Hollandiában is. Hazánkban a Tenovis termékeket a Robert Bosch Kft. képviseli. Az Avaya – közel 100 fővel – közvetlenül, hangsúlyosabban van jelen a magyarországi piacon – a hazai csapat a helyi működés mellett egy európai támogató központot is üzemeltet itthonról. A Tenovis hazai képviseletéről az illetékes versenyhatóságok döntése, illetve a közgyűlés egyetértő szavazata után lehet majd többet megtudni. Az biztos, hogy a két cég fúziója erősíti majd az Avaya magyarországi helyzetét is, hiszen a cél itthon is a piacvezető szerep erősítése mind a contact center, mind az IP telefónia területén.
A Tenovisnak 5500 alkalmazottja dolgozik Európa-szerte, és eddig is igen jelentős pozíciót töltött be az európai piacon – nyilatkozta a felvásárlásról Gáll Tamás, az Avaya magyarországi leányvállalatának kereskedelmi igazgatója. Az Avaya korábban Európában mindössze 1800 alkalmazottat, és szerényebb piaci részt mondhatott magáénak. A fentiekből következik, hogy a német cég felvásárlásával és a Tenovis mintegy 200 ezres ügyfélbázisával a vállalat mindenekelőtt európai pozícióit szeretné megerősíteni.
A hamburgi székhelyű Tenovis neve elsősorban call- és contact centerek, ügyfélkezelő rendszerek és hálózatok révén vált ismertté Európában, míg Magyarországon elsősorban a telefóniapiac meghatározó szereplője. A cégnek működik irodája Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban és Hollandiában is. Hazánkban a Tenovis termékeket a Robert Bosch Kft. képviseli. Az Avaya – közel 100 fővel – közvetlenül, hangsúlyosabban van jelen a magyarországi piacon – a hazai csapat a helyi működés mellett egy európai támogató központot is üzemeltet itthonról. A Tenovis hazai képviseletéről az illetékes versenyhatóságok döntése, illetve a közgyűlés egyetértő szavazata után lehet majd többet megtudni. Az biztos, hogy a két cég fúziója erősíti majd az Avaya magyarországi helyzetét is, hiszen a cél itthon is a piacvezető szerep erősítése mind a contact center, mind az IP telefónia területén.
Kulcsszavak: Avaya
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Avaya: az idén 60-70 százalékos árbevétel-növekedés
- Avaya: kitüntetett szerepben a kkv szektor
- Signal Biztosító: felkészült a gépjármű-biztosítási rohamra
- Avaya portfolió a Bosch szakmai napon
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- Avaya: one-X típusú IP telefonok
- Átadták a legnagyobb zalai Avaya hálózatot