5 milliárd forintot költenek az IT cégek B2B marketingre
"A kutatás kimutatta, hogy túl vagyunk a mélyponton, vagyis jövőre a 4,5-5 milliárdos marketing büdzsé növekedése várható,“- mondta Jekler Rudolf, a Morpho Communications ügyvezető igazgatója. "Ma már a cégek marketing büdzséjében a harmadik legnagyobb tétel a PR-re költött összeg. A kutatásban részvett cégek válaszai alapján a következő években két területen várható jelentős ráfordítás növekedés: ez pedig a PR és a rendezvényszervezés,“ - tette hozzá Jekler.
"A recesszióban lévő informatikai piacon mindenképpen felértékelődőben van a stratégai piackutatás szerepe, mint a kiút keresés egyik kulcsfontosságú eszköze. Örülünk, hogy most egy újabb hiánypótló kutatással segíthetjük a hazai IT cégek stratégiai tervezését,"- mondta Andrási Tamás, a BellResearch üzletfejlesztési igazgatója. "A magyarországi cégek is egyre inkább kezdik felismerni, hogy akkor lehetnek a jövőben sikeresebbek, ha a stratégiaalkotást a realitásokra, saját képességekre alapozva végzik el, és a tervezés során a piac egészére vonatkozó trendeket is figyelembe veszik, a potenciális ügyfélkör igényeinek szélesebb körű feltérképezésével," - tette hozzá Andrási.
A BellResearch és a Morpho Communications kutatásának legfontosabb megállapításai:
Túl a mélyponton
A 2002-04 közötti időszakban a marketingbüdzsék jelentősen csökkentek, mivel a korábbi dinamikus piacnövekedés lassulását a cégek a költségek lefaragásával igyekeztek kompenzálni. Ennek köszönhetően 2004-ben a marketing büdzsék nagysága olyan mélypontra ért, hogy az idei piaci stabilizációnak köszönhetően jövőre a legtöbb cég jelentős bővülésre számít, amely jellemzően a 2002/2003 évi szinthez való visszatérést jelenti
A hazai cégek - árbevételük százalékában - többet költenek, mint a multik
A marketingbüdzsék árbevételhez viszonyított aránya a vállalat méretével fordítottan arányos, a nagyobb cégek forgalmuk kevesebb részét fordítják marketingre. Ez az arány a 1,5+ Mrd nettó árbevétellel rendelkező cégek körében 1,5-1,6%-ra tehető. A nemzetközi cégek - a külföldről részben készen kapott marketing eszközöknek köszönhetően - jellemzően kevesebbet költenek marketingre [árbevételük százalékában], mint a hazai cégek.
Mire költenek a cégek?
A marketingbüdzsé legnagyobb részét a rendezvényekre fordított kiadások adják [30%], amelyet a hirdetésekre [19%], PR-ra [16%] és arculatra [14%] áldozott költségek követnek. Az utóbbi egy-két évben jelentősen csökkent a hagyományos hirdetési formák, reklámok súlya, ugyanakkor felértékelődött a PR és a konferenciaszervezés szerepe, amely folyamat a jövőben folytatódik. A hangsúly a B2B marketingkommunikációban egyre inkább a szakmai hozzáértés és kompetencia közvetítésére alkalmas eszközök, valamint a közvetlen értékesítést támogató, rövidtávon is bizonyítható üzleti hozadékot teremtő akciók irányába tolódik el.
A hirdetési büdzsé összetétele
A marketingkommunikációs, hirdetési kiadásokon belül az IT magazinok átlagosan 44%-os részesedést képviselnek az IT cégek büdzséjében, amelyet az üzleti és gazdasági magazinok 27%-os, valamint a napilapok 10%-os részesedése követ.
Az online hirdetési felületek súlya egyelőre mindössze 12%, ez azonban az elkövetkező években akár háromszorosára is nőhet. Jelenleg az online eszközöket általában kiegészítőként alkalmazzák a cégek, önálló kampány nem jellemző.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
- A nagy riválisok növekvő ereje a középvállalatok növekedését lelassíthatja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.