Online remények: hamarosan felnövünk
Néhány vállalat ugyan már hozzálátott az internet felhasználására vonatkozó koncepcionális terv kidolgozásához, ám az elektronikus kereskedelem bevezetésére irányuló erőfeszítések nem kapcsolódnak szervesen a vállalat üzleti stratégiájához - áll az elemzésben.
Az Andersen Consulting tanulmánya szerint jellemző, hogy a bankok 55 százalékának, a brókercégek 75 százalékának, illetve a biztosítótársaságok 70 százalékának nincs weboldala. Ez a szakértők szerint jól tükrözi a magyar pénzügyi szektor kiaknázatlan lehetőségeit. A tanulmány foglalkozik a magyar biztosítókkal is. Megállapítása szerint ők nem rendelkeznek internet alapú üzleti megoldással termékeik eladásához, illetve az igények feldolgozásához vagy más biztosítási üzlet lebonyolításához.
Az elemzés kimutatta, hogy Magyarországon az online vásárlás is gyerekcipőben jár. Jóllehet az ilyen boltok és szolgáltatók száma nő, jelenleg mindössze 50-60 online bolt létezik. Az Andersen Consulting szerint nagyon alacsony az internetes eladásokból származó bevétel, összehasonlítva az üzleti tevékenység hagyományos formáival. Idén például a magyarországi business-to-customer, azaz a fogyasztók felé irányuló elektronikus kereskedelem nem haladja meg a 100 millió forintot.
A tanácsadócég elemzése szerint ugyanakkor a jövőben egyre több vállalat nyit ügyfélszolgálatot az interneten, s egyre nagyobb számban jelennek meg a telekommunikációs cégek és pénzügyi intézmények. Ennek jórészt az az oka, hogy az új ügyfélszolgálati csatorna bevezetése jelentős költségmegtakarítással jár, s csökkenti az ügyfélelvándorlások számát. Az Andersen Consulting szerint az interneten lebonyolított kapcsolatteremtés a hagyományos irodai költségek századrészébe kerül, s tizedébe a call center ilyen jellegű kiadásainak.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- Az Acer megelőzte a Dellt a noteszgéppiacon
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.
Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR
Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
Közel 8,8 millió Samsung felhasználó élvezi a Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.