Optimisták az internet hatásaival kapcsolatban a biztosítók
forrás Prim Online, 2005. április 6. 10:31
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati
internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság
fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2004 negyedik negyedévében a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke 21,5 volt, ami jelentős növekedést takar az előző negyedévhez viszonyítva. Ezzel az index visszatért a korábbi negyedévekben megszokott tartományba.
Az index emelkedésének legfontosabb oka, hogy megszűnt a bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a korábban romló várakozásokat mutató biztosítók közt is nőtt az optimizmus az internet üzleti hatásait illetően.
2004 december 31-én 476 ezer lakossági és 74 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2004-ben 44%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 36%-kal emelkedett.
A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak a biztosítási portálok, amelyek megelőzik a biztosítói honlapokat az értékesítések számában.
II. A felmérés eredményei
2004. negyedik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel szembeni várakozásait tükrözi jelentősen nőtt és a 21,5-es értéket vett fel. Az előző negyedévvel szembeni jelentős növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimizmusának köszönhető. A bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internetes pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban szinte teljesen megszűnt, a válaszoló biztosítók ugyanolyan derűlátóak mint a bankok.
biztosítótársaságok GKI – T-Mobile e-pénzügyi index
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a befektetési jegyek vétele és eladása, illetve a tranzakciók ellenőrzése, a vállalati ügyfelek esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk lekérdezése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a válaszolók az állampapírok forgalmában, a mobilegyenlegek feltöltésében és a betétlekötésekben is.
Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
egyenlegértékek [–100 jelentősen csökken; +100 jelentősen nő];
2004. 4. negyedév –
Internetes banki ügyfelek
2004. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 476 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,1%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 74 ezer volt, ami 14%-os, illetve 36%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
2005. első félévének végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 540 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 80 ezer körül alakul.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál
Az index emelkedésének legfontosabb oka, hogy megszűnt a bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a korábban romló várakozásokat mutató biztosítók közt is nőtt az optimizmus az internet üzleti hatásait illetően.
2004 december 31-én 476 ezer lakossági és 74 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2004-ben 44%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 36%-kal emelkedett.
A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak a biztosítási portálok, amelyek megelőzik a biztosítói honlapokat az értékesítések számában.
II. A felmérés eredményei
2004. negyedik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel szembeni várakozásait tükrözi jelentősen nőtt és a 21,5-es értéket vett fel. Az előző negyedévvel szembeni jelentős növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimizmusának köszönhető. A bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internetes pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban szinte teljesen megszűnt, a válaszoló biztosítók ugyanolyan derűlátóak mint a bankok.
biztosítótársaságok GKI – T-Mobile e-pénzügyi index
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a befektetési jegyek vétele és eladása, illetve a tranzakciók ellenőrzése, a vállalati ügyfelek esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk lekérdezése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a válaszolók az állampapírok forgalmában, a mobilegyenlegek feltöltésében és a betétlekötésekben is.
Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
egyenlegértékek [–100 jelentősen csökken; +100 jelentősen nő];
2004. 4. negyedév –
Internetes banki ügyfelek
2004. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 476 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,1%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 74 ezer volt, ami 14%-os, illetve 36%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
2005. első félévének végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 540 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 80 ezer körül alakul.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál