Malcolm Fry: ITIL megvalósítások rejtett buktatói

forrás Prim Online, 2005. április 25. 10:52
A BMC Software ma jelentette be, hogy Malcolm Fry, a széles körben elismert informatikai szakember bemutatta azt a tíz leggyakoribb okot, amelyek miatt a szervezetek ITIL (IT Infrastructure Library) megvalósításai zátonyra futhatnak.
A BMC Software számára független vezetői tanácsadóként dolgozó Fry szerint a hibák okai sokfélék; a vezetés hiányzó eltökéltsége, hogy túl sok időt áldoznak a bonyolult folyamatábrákra, nem rögzítik írásban az utasításokat, vagy nem jelölik ki a folyamatért felelős személyt. Véleménye szerint a sikeres ITIL megvalósítások alapja a folyamatos tökéletesítés.

Az informatikai feladata ma világszerte az, hogy hozzájáruljon az üzlethez, szilárd, mozgékony és költséghatékony módon – magyarázza Fry. Sok szervezet még mindig egyszerűen megpróbál elfogadható színvonalú informatikai szolgáltatást és felhasználói támogatást próbál nyújtani, figyelmen kívül hagyva az üzleti szolgáltatás menedzsmentet (BSM - Business Service Management), azt a dinamikus eljárást, amellyel az informatikai az üzleti célok szolgálatába állítható. Ennek eredményeként sok vállalkozás informatikai részlege útmutatásért fordul az ITIL-hez, hogy a költségeket csökkentve hogyan tudja javítani a szolgáltatás minőségét, ahelyett, hogy saját maga dolgozná ki a folyamatokat és a gyakorlati megvalósításukat.

A Forrester Research elemzőcég előrejelzése szerint, míg 2004-ban a nagy szervezetek belső informatikai részlegeinek 13 százaléka alkalmazta az ITIL ajánlásait, 2006-ra az arányuk 40, 2008-ra pedig 80 százalékra nő. Az ITIL-t jó ideje támogató BMC Software úgy véli, az ITIL ajánlásait világszerte kvázi szabványként fogadják el és alkalmazzák az informatikai szolgáltatások területén.
Kulcsszavak: ITIL BMC

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59