KSH: nő az internethívások száma és időtartama
A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 35,0 volt, szemben az előző év azonos időszaki 35,7-tel, illetve az előző negyedév végi 35,3-mal. Az ISDN vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma a hivatkozott időszakban, az internethívások adataival együtt 774 millió volt, ami szinte megegyezik a 2004. IV. negyedévben mérttel, a 2004. I. negyedévinél 8,8 százalékkal alacsonyabb.
A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartama (2,8 milliárd perc) 13,6 százalékkal nőtt az előző időszakhoz képest és 0,4 százalékkal csökkent a 2004 I. negyedévihez viszonyítva.
Az internethívások száma és időtartama 4,3, illetve 8,2 százalékkal nőtt az I. negyedévben. Az egy vezetékes előfizetőre jutó hívások időtartama 794 perc volt, 15 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 2 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
A mobil-előfizetések száma 2005. I. negyedévében túllépte a 8,8 milliót, egy negyedév alatt 95 ezerrel, 1,1 százalékkal, az elmúlt egy évben 772 ezerrel 9,6 százalékkal bővült. Ugyanakkor 2005. I. negyedévében 7,6 százalékkal csökkent a mobilhálózatban kezdeményezett hívások száma és 2,7 százalékkal az összes, mobiltelefonálással töltött percidő.
A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév alatt 86,3-ról 87,2 -re emelkedett, 9,5 százalékkal haladta meg a 2004. I. negyedév végit.
A negyedév során a hívások átlagos hossza mind a vezetékes, mind a mobilhálózatokban nőtt.
A vezetékes hálózatban 3,6, a mobilhálózatban 1,6 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 15,6 percig tartó internethívások nélkül a vezetékes hívások 2,8 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások a 2004 I. negyedévihez képest átlagosan 18 másodperccel hosszabbodtak.
Az internetszolgáltatók száma 2005 I. negyedévében 173 volt, 85-tel több, mint egy évvel korábban.
A jelentés szerint az internet-előfizetők 35 százaléka választotta a legalacsonyabb díjszabású modemes telefonvonali csatlakozást, és mindössze 4 százalékuk csatlakozott az internetre ISDN-vonalon. Az előfizetők 33 százaléka xDSL-vonalon, 20 százaléka kábeltévén, 5 százaléka vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőségen, 0,6 százaléka bérelt vonalon, 1,2 százaléka egyéb módon csatlakozott a világhálóra.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2005 I. negyedévében elérte a 14 milliárd forintot, ez 9 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 37 százalékkal több a 2004. első negyedévinél - közölte a KSH.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- 122 millió európai az interneten
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- A britek neteznek a legtöbbet
- Növekvő netcenzúra világszerte
- MS munkahelyi telefonok új generációja
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.