Az Európai Bizottság az adatok hosszabb ideig tartó megőrzésére kötelezné a telefonos és internetes szolgáltatókat

MTI Sajtóadatbank, 2005. július 22. 12:20
Az Európai Bizottság azt akarja, hogy a telefonos és internetes szolgáltatók akár egy éven át is őrizzék meg a hívásokra és üzenetekre vonatkozó adatokat - ezt tartalmazza a testület javaslattervezete, amelyet csütörtökön Brüsszelben kiszivárogtattak.
Egy ilyen döntés komoly előrelépést jelentene a terrorizmus elleni harcban. Ahhoz azonban, hogy életbe lépjen, mind a 25 tagállamnak, mind az Európai Parlamentnek jóvá kellene hagynia. A tagállamok kormányainál ez az elképzelés mindinkább teret nyer, az Európai Parlamentben ellenben számos törvényhozó ellenzi az adatok tárolásának meghosszabbítását, a személyiségi jogok megsértésének veszélyére hivatkozva. Charles Clarke brit belügyminiszter ugyanakkor - a két héttel ezelőtti londoni terrormerényletekre célozva - nemrégiben figyelmeztetett: a metróban való biztonságos utazás joga szintén védendő emberi jog...

A bizottsági kezdeményezést EU-tisztségviselők szerint ősszel terjesztik majd a tagállamok és az Európai Parlament elé, s addig akár még változhatnak is egyes pontjai. A mostani dokumentum mindenesetre azt írná elő, hogy a telefonos cégek egy évig tárolják, ki kit hívott, mikor, s milyen időtartamra (azaz magát a beszélgetést, annak tartalmát nem), s ezeket az adatokat kérés esetén haladéktalanul adják át az illetékes hatóságoknak. Az internet szolgáltatóknál a megőrzési határidő fél év lenne.

Mivel jelenleg a legtöbb telefonos cég mindössze 3 hónapig őriz meg egyes adatokat számlázási célból, az új lépés komoly, egyes szakértők szerint akár több százmillió eurós költségekkel járna számukra. A bizottsági tervezet szerint ugyan a "bizonyított járulékos költségekért" a szolgáltatók kárpótlást kapnának, de ezt nem részletezi.
Kulcsszavak: terror EU

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51