Továbbra is dinamukisan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma

forrás Prim Online, 2005. augusztus 12. 14:37
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2005 első negyedévének végén 740 ezer lakossági és 70 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.

A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.

A mobiltelefon-előfizetéssel rendelkezők 9,2%-a rendelkezett mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződéssel.

2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint az év elején és 52%-kal több, mint egy évvel korábban.

Mobilbank


Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. március 31-én 740 ezer lakossági és 70 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 13% volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 13,6%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

A mobiltelefon előfizetések száma (aktív SIM kártya)

Magyarországon 2005. március 31-én meghaladta a 8,8 milliót, ez közel 10%-kal több az egy évvel korábbi adatnál. A felmérési adatok szerint a mobiltelefon-előfizetések közel 9,2%-ához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés.

Webkártya

Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.

2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 52%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.

Kulcsszavak: bankszolg bank mobilszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32