Továbbra is dinamukisan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
forrás Prim Online, 2005. augusztus 12. 14:37
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati
internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság
fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2005 első negyedévének végén 740 ezer lakossági és 70 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.
A mobiltelefon-előfizetéssel rendelkezők 9,2%-a rendelkezett mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződéssel.
2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint az év elején és 52%-kal több, mint egy évvel korábban.
Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. március 31-én 740 ezer lakossági és 70 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 13% volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 13,6%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A mobiltelefon előfizetések száma (aktív SIM kártya)
Magyarországon 2005. március 31-én meghaladta a 8,8 milliót, ez közel 10%-kal több az egy évvel korábbi adatnál. A felmérési adatok szerint a mobiltelefon-előfizetések közel 9,2%-ához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés.
Webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 52%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.
A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.
A mobiltelefon-előfizetéssel rendelkezők 9,2%-a rendelkezett mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződéssel.
2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint az év elején és 52%-kal több, mint egy évvel korábban.
Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. március 31-én 740 ezer lakossági és 70 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 51%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 6%-kal, 12 hónap alatt pedig 25%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 13% volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 13,6%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A mobiltelefon előfizetések száma (aktív SIM kártya)
Magyarországon 2005. március 31-én meghaladta a 8,8 milliót, ez közel 10%-kal több az egy évvel korábbi adatnál. A felmérési adatok szerint a mobiltelefon-előfizetések közel 9,2%-ához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés.
Webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2005. március 31-én kb. 53 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 52%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Mobiltelefonos nemzetközi átutalások
- Távolsági pénzátutalás mobiltelefonon
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja