HR-rendszerek kihelyezése
Az emberierőforrás-tevékenységek kihelyezése ma még újdonságnak számít a piacon, de az outsourcing a kisebb stratégiai jelentőséggel bíró területeken - például a bérszámfejtésben - máris elfogadott gyakorlattá vált.
2004 jelentős változást hozott az erőforrás-kihelyezés területén, mivel megszűnt az IT-outsourcing dominanciája: a nem informatikai jellegű kihelyezések több mint 40 százalékkal átvették a vezetést, s jellemzően olyan tevékenységek kerültek a kihelyezések középpontjába, mint a pénzügy, a marketing és a humánerőforrás-menedzsment.
Az emberierőforrás-menedzsment területén a leginkább outsourcing után kiáltó terület mindig is a bérszámfejtés volt, mivel az erre vonatkozó jogszabályok sűrűn változnak, s házon belüli intézése mind az informatika, mind az emberi erőforrás szempontjából magas szintű és speciális tudást, valamint folyamatos menedzselést igényel.
A bérszámfejtés-kihelyezés területén piacvezetőnek számító Nexon ma már több mint 60 000 magyarországi munkavállaló bérét számfejti a nexONSOURCE megoldás segítségével.
"Sok érvet és ellenérvet hallottunk már az outsourcing-megoldásokkal kapcsolatban" - mondta Angyal Gábor, a Nexon kereskedelmi igazgatója. "A bérszámfejtés területén az outsourcing kiemelkedően sikeres üzleti modellnek bizonyult, így 2004-ben ezen üzletágunk részesedése a teljes árbevételből elérte a 33 százalékot."
"A kihelyezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységekre, amelyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nemcsak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár" - nyilatkozta Papp Péter, a 10 000 alkalmazottat foglalkoztató, bérszámfejtését teljes egészében a Nexonra bízó Flextronics humánerőforrás-vezetője.
Természetesen a humánerőforrás-gazdálkodás területén nem a bérszámfejtés az egyetlen kihelyezhető folyamat, így például a toborzás-kiválasztás első fázisainak fejvadászcéggel való elvégeztetése is outsourcingnak számít. Arra szintén van példa, hogy az egész HR-tevékenység - a toborzás-kiválasztás, a képzés és a változásmenedzsment - egyaránt külső szolgáltatóhoz kerül. Ennek okát elsősorban a költséghatékonyságban, az alaptevékenységre koncentrálásban látja Ocskay Szilárd, a Nexon ügyvezetője. "Minden, ami a fő üzleti tevékenységtől elvonja a figyelmet, egyben csökkenti a hatékonyságot. Egy szervezet nem tudja a működéséhez szükséges minden területen gazdaságosan kiépíteni és fenntartani a csúcsminőségű ellátást, így ha a kihelyezett tevékenységre fordított idő alatt a főprofillal nagyobb nyereség realizálható, mindenképpen érdemes outsourcing-megoldást alkalmazni" - hangsúlyozta a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Személyzeti kérdezz-felelek
- Pénzügyest és IT-st még most is keresnek
- A webes megoldások felé tolódik el a HR szoftverek piaca
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- A saját alkalmazottak jelentik a legnagyobb biztonsági rést
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- SAP mobilalkalmazások személyzetiseknek
- A világ legnagyobb álláskeresőjének alkalmazása a világ legnagyobb közösségi oldalán
- Dinamizálódik a humánügyviteli szoftverek terén három-milliárdosra nőtt Nexon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.