Az IBM és a Maersk Logistics együttműködése

forrás Prim Online, 2005. szeptember 28. 18:25
Az IBM és a Maersk Logistics, az A.P. Moller-Maersk csoport tagja, új, közös kezdeményezést jelentett be a globális beszállítói hálózat-műveletek nagyobb, real-time átláthatóságát szolgáló tárolóegység-követő rendszerek fejlesztésére és az árucikkek szállításában a biztonság fokozására.
A megoldás részét képezik intelligens, vezeték nélküli követő eszközök és egy fejlett technológiát alkalmazó hálózat is, amelyeket a gyártók, kereskedők, logisztikai kiszolgálók, szállítók és kormányzati felhasználók egyaránt hasznosíthatnak a szállítmányok azonnali azonosítására.

A közös fejlesztés során az IBM és a Maersk Logistics kutatási, üzleti tanácsadó és mérnökcsapatokat állított fel, amelyek vámkezeléssel, kikötői és határellenőrzési irányítással, beszállítói hálózatirányítással és szállítmányozással foglalkozó technológiai szakértők és belső szakemberek részvételével működnek. A megoldás alapja az IBM vezető hardver- és szoftver-technológiája, a Maersk Logistics globális beszállítói szakértelmével kiegészítve. A két vállalat először ötvözött két fontos feltörekvő technológiai megoldást:

Intelligens, real-time követést lehetővé tevő eszközök
(Tamper-Resistant Embedded Controllers, TREC), amelyek a szállítmány részét képező tárolóeszközökre erősíthetőek, és kialakításuknál fogva ellenállóak a használat során keletkező behatásoknak. A pusztán információ tárolására szolgáló passzív címkékkel ellentétben a vezeték nélküli TREC eszközök jelentős feldolgozó kapacitással is rendelkeznek, amely adatok küldését és fogadását is lehetővé teszi. A készülékek automatikusan begyűjtik az információt minden tárolóegységről, beleértve az azok fizikai helyét jelző GPS-koordinátákat, hőmérsékletet, páratartalmat, és a szenzorok által jelzett esetleges rongálást is.

A TREC eszközök által, tulajdonoshoz nem kötött hálózatokban begyűjtött adatokat és üzleti integrációs rendszereket ötvöző, maximálisan integrált rendszer.

A hálózat manuális folyamatokat nem használ, és a beszállítói lánc minősített tagjai számára hozzáférhetővé teszi a számukra szükséges adatokat. A begyűjtött információt decentralizált adatbázisokhoz lehet rendelni, amelyekben minden résztvevő a saját adataiért felelős. A szolgáltatás-központú infrastruktúrának köszönhetően a résztvevők azonnal hozzáférhetővé tehetik a kívánt információt.

Ez az egyedülálló megoldás igény szerinti hozzáférést biztosít a globális beszállítói láncok tagjainak az aktuális, szállítmányozással kapcsolatos adatokhoz. A megoldás támogatja a Vámigazgatások Világszervezete (World Customs Organization, WCO) által kiadott, a globális kereskedelem előmozdítását és biztonságát szolgáló új kertrendszert is.

Kulcsszavak: +céginfo IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59