Egyre több cég vesz részt az e-kereskedelemben
Összhangban a nemzetközi adatokkal, interneten keresztül jóval kevesebb cég (az internetkapcsolattal rendelkezők 15%-a, az összes cég 12%-a) értékesítette termékeit szolgáltatásait 2004-ben, mint amennyien e-beszerzést végeztek.
2005-ben tovább nőtt az e-kereskedelemben résztvevők aránya. Az év közepén az internetkapcsolattal rendelkező cégek 33%-a jelezte, hogy interneten beszerzést, 20%-uk pedig, hogy értékesítést végez.
A pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás szektor cégei 2004-ben az átlagosnál nagyobb arányban (35%) használták az internetet termékek vagy szolgáltatások megrendelésére mint a többi szektorban működő vállalatok.
Interneten keresztüli megrendeléseket 2004-ben a feldolgozóipar illetve a szállítás, raktározás, posta távközlés szektorokban tevékenykedő cégek az átlagosnál nagyobb (21%, illetve 26%), az építőipari cégek pedig átlag alatti arányban (5%) kaptak.
Az internetes beszerzések összes beszerzésen belüli aránya az érintett cégek 38%-ánál kevesebb volt, mint 1% és csak 13%-ánál volt magasabb, mint 10%, míg az értékesítés esetében ugyanezek az arányok 23%, illetve 24%.
Az internetes beszerzéseket végző cégek döntő többsége, 58%-a, úgy gondolja, hogy a következő évben nem változik majd az internetes beszerzéseinek aránya. A válaszadók 38%-a számít kis mértékű, 3% pedig jelentős növekedésre.
Az interneten is értékesítő cégek legnagyobb része, 47%-a, szerint a következő 12 hónapban nem várható az internetes értékesítések összes árbevételen belüli változása. A cégek hasonló hányada, 42%-uk viszont az arány kismértékű emelkedésére számít.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Az 5-9 fős mikrovállalatok lemaradóban az internethasználat terén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.