IHM és IVSZ az amerikai és kínai HTEC-irodák működéséről
Cseterki Imre, az NT KHT ügyvezető igazgatója szerint az új kínai magyar HTEC-iroda pozitív fogadtatásra talált a hivatalos kínai szervek részéről. Morenth Péter szerint most legfőbb kérdés, a Shenzhen városán és a tartományon kívül más fontos kínai térségekben hogyan tudunk előrejutni. Ennek érdekében rövidesen honkongi-magyar tanácsot állítanak fel. Vietnamban pedig a mintegy 2-5 ezerre becsült magyarul beszélő lakosságból az e területek szakértőire kívánnak induláskor támaszkodni.
Arra a kérdésünkre, hogyan alakul a HTEC-program állami költségvetése, Kovács Kálmán azt válaszolta, hogy idén mintegy 270 millió forintot költöttek a programra, a 2006-os előirányzat pedig 245 millió forint. Kiemelte, már négy lábon áll a HTEC, hiszen az USA és Kína mellett attasé szinten képviseltetik magukat Brüssszelben és Moszkvában. Az USA-ban az indulástól a mai napig eltelt másfél év során a két megalakult leányvállalat mellett nyolc további szerződést kötöttek magyar cégek a HTEC-program égisze alatt. A miniszter azt is kiemelte, hogy a mai "kínai" HTEC szakmai fórumra több mint 50 hazai cég fogadta el a meghívást, illetve a perspektivikus távol-keleti üzleti jövő érdekében egy kínai üzleti guide kiadását tervezik. Morent Péter szerint az IVSZ tagvállalatainak 30%-a (több mint 100 vállalat) érdeklődik a kínai piac iránt.
Kapcsolódó cikkek
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- IVSZ-IT piackutatás: 2005-ben 1.345 milliárd forint informatikára
- Nagy volt érdeklődés az IVSZ 13-ik Menedzser Találkozója iránt
- Informatikára 37-137 milliárd forint 2007-2013 között
- IVSZ: Az informatika maga a modernizáció
- IVSZ - Magyarország i2010 Workshop
- Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
- Megnyílt a T-ház: Egy virtuális család intelligens otthona
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.