CEBC: CRM konferencia - másodszor

Kovács Attila, 2005. november 29. 14:20
Ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) témában rendezett november 29-én – immár második alkalommal – konferenciát a CEBC. A budapesti Corinthia Grand Hotel Royalban 50 résztvevővel megtartott félnapos eseményen Ilosvai Péter (T-Systems Hungary Kft. igazgató) moderátor közreműködésével összesen hat előadás és egy kerekasztal-beszélgetés hangzott el. A konferencia előadásai keretében bemutatásra kerültek a Magyarországon forgalmazott CRM rendszerek, ezen kívül a hallgatóság képet kaphatott az egyes szektorok CRM beruházásainak alakulásáról, valamint ügyfél esettanulmányokkal, a CRM bevezetését célzó tanulmányokkal, illetve önkormányzati CRM megoldásokkal ismerkedhettek meg a résztvevők.
Általános bevezetőjében Ilosvai Péter utalt rá, hogy a CRM rendszerek 50%-át még ma is egyedi termékként állítják elő, illetve forgalmazzák világszerte. Hangsúlyozta, a CRM a vállalati értékteremtési lánc csúcsa, aki nem invesztál rá, sokféle előnyről (pl. költségmegtakarításról stb.) lemarad. Hangsúlyozta: megelőző komplex üzleti vizsgálat, illetve üzletismeret nélkül nem valósítható meg a CRM.

Czétényi Norbert (T-Systems üzleti konzultáció vezető) a hazai piacon forgalmazott CRM rendszereket mutatta be, hasonlította össze. Szerinte a nem beépített rendszerű CRM termékek piacán a világon a sorrend: Siebel, Oracle, Clarify, SAP. Ugyanakkor a vezető CRM megoldások egyes iparágakra fókuszálnak, (pl. az erőforrás-igényes iparágakban domináns az SAP). Szubjektív értékelés alapján mutatta be a Siebel, Clarify és SAP CRM megoldásokat, mindnél külön kiemelve az erősségeket és hátrányos tulajdonságokat. A jövőről szólva, Czétényi kijelentette, hogy változnak a CRM-prioritások: korábban a vállalati költségcsökkentés, illetve a gyors ROI (Return on Investment) volt az első számú cél, az idei év második felétől viszont a gyors piacszerzés az elsődleges feladat. Megemlítette a Gartner előrejelzését, amely szerint 2008-ra a CRM megoldások új generációja, a szolgáltatás-orientált üzleti alkalmazások (SOBA) filozófiának már  érezhető hatása lesz.

Rohrbacher László (Stratis Kft. igazgató) a CRM beruházások alakulásáról tartott előadásában felhívta a figyelmet, hogy a CRM rendszerek szállítói egyre több iparágra (pl. mezőgazdaság, bányászat, ingatlanfejlesztés, egészségügy, oktatás) terjesztik ki megoldásaikat. A hazai CRM-trendeket tanácsadási oldalról vizsgálva, az előadó megállapította, hogy a CRM-EP-SCM hármasból a CRM fejlődik legjobban, ezen belül nagyon erősen nő a terméktámogatás.

A konferencia befejezéseként az előadók - a felhasználó, a vezető és az integrátor szemszögéből vizsgálva a kérdést - panelbeszélgetést folytattak a CRM alkalmazásának jelenlegi hazai lehetőségeiről.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01