A foci VB-t már nézhetjük mobilról is

forrás Prim Online, 2006. február 26. 16:17
Bár a mobilkommunikációs szakma nagy része úgy véli, hogy 2006-ban sem fog előretörni a harmadik generációs mobiltelefónia, a Metacom Holdinghoz tartozó MFactory Kft. szerint mind a szolgáltatások és a készülékek elterjedtségében, mind az újszerű tartalmak megjelenésében fontos időszak lesz az idei év.
A régió egyik vezető mobiltartalom-fejlesztője és -szolgáltatója szerint a 3G mobilkészülékek árazása, az elérhető 3G szolgáltatások, illetve azok árai és nem utolsósorban a 3G tartalmak fogják eldönteni, melyik országban milyen gyorsan terjed el a harmadik generációs mobiltelefónia. Magyarország pedig a mobiltartalmak tekintetében élenjár.

„1981-ben még senki nem tudta, milyen szerepet fog betölteni az emberek életében az internet, 1991-ben pedig ugyanígy nem sejtettük, hogy ennyire hangsúlyos szerepet kap életünkben a mobiltelefon, amely nélkül legtöbben ma már el sem tudjuk képzelni az életünket. Világosan látszik, hogy a kommunikáció mellett a szórakoztatás és a szolgáltatások is egyre nélkülözhetetlenebbé teszik számunkra a mobilkészülékeket. Biztosak vagyunk benne, hogy a mobilkommunikáció új funkciói hosszú távon a médiafogyasztási szokásainkat is megváltoztatják” – nyilatkozta Malcsiner Péter, a Metacom Holding vezérigazgatója.

A mobilkommunikáció egyik legdivatosabb fogalma manapság a 3G, ami alatt nagy adatátviteli sebességet, online adathozzáférést, valamint jobb minőségű hangátvitelt értenek. A 3G nagyjából „csupán” ennyiben különbözik a 2G-től, vagyis az előző generációs mobilrendszerektől. A nagyobb sebesség azonban minőségi változást hoz a mobilkommunikációban: a 3G-vel például nem csak arra nyílik lehetőség, hogy mobilkészülékünkre videotartalmakat töltsünk le, hanem többek között arra is, hogy letöltés nélkül, valós időben nézzünk televízióműsorokat – akár a Világbajnokság mérkőzéseit, akár a Megasztár selejtezőit.

„Magyarországon mindhárom mobilszolgáltatónál működnek 3G szolgáltatások, elérhetőek 3G készülékek, a tartalmak előállítása pedig óriási ütemben folyik” – mondta Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Mindenkinek az az érdeke, hogy elterjedjen a 3G: a szolgáltatók és készülékgyártók növelhetik bevételeiket, a felhasználók pedig soha nem látott szolgáltatásokat érhetnek el a mobiltelefonjukkal. Nem csupán arról van szó, hogy megnézhetünk egy-egy gólösszefoglalót, hanem mondjuk az egész VB-t is élőben követhetjük a készülékünkön” – tette hozzá Tus Tamás.

A Wireless intelligence piackutató adatai szerint januárban a harmadik generációs hálózatok felhasználóinak száma meghaladta a 72 milliót. 3G hálózatokból már több mint száz létezik a világon: egy részük kizárólag harmadik generációs szolgáltatásokat nyújt, másik részük a „hagyományos” 2G után jelentkezett 3G szolgáltatásokkal – ahogy a hazai operátorok is tették. Magyarországon az elmúlt félévben mindhárom mobiltelefon szolgáltatónál megjelentek a 3G szolgáltatások, és ez alatt a néhány hónap alatt néhány tízezerre nőtt az új generációs szolgáltatásokat használók száma.

 „A mi dolgunk az, hogy élettel töltsük meg a 3G-t” – mondta el Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Olyan tartalmakat fejlesztünk, amelyek kifejezetten erre a médiumra készülnek. Például egy mozifilmben központi szerepet kaphat az égen elszálló sirály, de ha a filmet egy mobilkészülék képernyőjén nézzük, talán meg sem látjuk a madarat. Tehát a mobiltelefonokra készült mozgóképeknél először is figyelembe kell vennünk a fizikai adottságokat. Másrészt a felhasználói szokásokra is figyelnünk kell: a mobiltelefonokra készülő filmsorozatok akkor lehetnek igazán sikeresek, ha elég rövidek ahhoz, hogy kitöltsék például azt az időt, amíg a piros lámpánál várakozunk. Az ilyen sorozatok, az úgynevezett mobizódok nagyon népszerűek lesznek a közeljövőben. Az MFactory erre a gyártási szerepkörre készülve egy teljes kreatív és gyártó stábot hozott létre, amelyben a rajzfilmesektől kezdve a geg írókig mindenki megtalálható” – tette hozzá Tus Tamás.

Magyarország a közép-kelet-európai régió országaihoz képest a tartalomszolgáltatás terén van lépéselőnyben. A szolgáltatások, az árak, a hálózatok fejlettsége körülbelül azonos szinten van a környező országokban tapasztalhatóhoz, a mobil, illetve Call Media fejlesztésben viszont hazánk lényegesen előnyösebb helyzetben van: rövidtávon is Magyarország válhat a mobiltartalomfejlesztés, illetve a Call Media szolgáltatások regionális éllovasává.

NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 7. 16:24

Viber: Hívószám-azonosító funkció Android-felhasználóknak

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl. 

2024. május 7. 16:01

A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel

Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.

2024. május 7. 14:53

Ingyen Apple Music jár egyes LG okostévékhez

Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval*  ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.

2024. május 7. 13:47

Így bővült a lekérhető videószolgáltatások közönsége 2023-ban

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 7. 12:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36